۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲

تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه(س):

محرومیت قم توجیه‌پذیر نیست

محرومیت قم توجیه‌پذیر نیست

قم - تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه(س) گفت: مردم قم با محرومیتی مواجه هستند که قبل و بعد از انقلاب وجود داشته و این محرومیت در حال حاضر توجیه پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ‌با اشاره به جایگاه ویژه این استان از شهر قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: این جایگاه موجب می‌شود که انجام وظایف در شهر قم تسهیل و توجیه باشد.

وی در ادامه به محرومیت قم در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و با تأکید بر اینکه محرومیت قبل از انقلاب در این شهر به دلیل انقلابی بودن مردم توجیه پذیر بود، گفت: قبل از انقلاب رژیم شاهنشاهی سرسازش با مردم قم نداشت و این شهر را در محرومیت نگه داشته بود اما بعد از انقلاب این محرومیتی که گریبان قم را گرفته توجیه پذیر نیست.

امام جمعه قم تأکید کرد: مسئولان باید از نجابت مردم قم و فرهیختگان وسیله مثبت برای حرکات مثبت بیاندیشند نه اینکه از سکوت آنها سوء استفاده شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید به دستگاه‌های خدمت‌رسان نگاه طمع کارانه وجود داشته باشد، ابراز کرد: باید با قاطعیت و مراقبت جلوی زیاده خواهانی که درصدد استفاده غیر مجاز از حق مردم هستند ایستادگی شود.

تبعیض موجب بی‌اعتمادی می‌شود

حجت الاسلام سعیدی در ادامه به مسئله تبعیض در خدمت‌رسانی نیز اشاره کرد و گفت: وجود تبعیض موجب بی‌اعتمادی مردم به سازمان‌ها و نهادها می‌شود که این بزرگ‌ترین آسیب است و این نهادها باید تلاش کنند که از این امر جلوگیری شود.

وی بر وجود سلامت اداری در ارگان‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: شاهد این موضوع این است که وقتی در یک ارگان و یا نهادی خلافی صورت می‌گیرد همه نسبت به آن واکنش منفی نشان می‌دهند.

تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه(س) در ادامه به بحث اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع اشاره و ادامه داد: تکریم ارباب رجوع موجب می‌شود که حتی اگر به دلیل مسائل مالی نتوان کار فرد را انجام داد تکریم اخلاقی وی از نارضایتی ایجاد شده جلوگیری کند.

وی به ریل گذاری و لزوم برنامه‌ریزی در روند امور نیز تأکید کرد و بیان داشت: ریل گذاری و حرکت در مسیر مشخص موجب ماندگاری فعالیت‌های صورت گرفته می‌شود و انجام اقدامات و فعالیت‌ها را از درگیر شدن با حاشیه دور می‌کند.

کد خبر 3711481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha