۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶

مسئول ستاد ساماندهی شئون مذهبی گلوگاه:

بی حجابی موجب بسیاری از فسادها و فحشا می شود

بی حجابی موجب بسیاری از فسادها و فحشا می شود

گلوگاه - مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی گلوگاه گفت: امروز بی‌حجابی فقر دینی است و غرایز حیوانی همراه دارد و موجب بسیاری از فسادها و فحشا در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسینعلی فعّالی ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، رعایت عفاف و حجاب را عامل مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: حجاب و عفاف زیبای های معنوی زن است و بدون شک زن را از آفات و بلایای بسیاری در جامعه کنونی بیمه می‌کند و می‌تواند طراوت و شادابی و جمال او را پایدار سازد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه، اظهار داشت: عفاف و حجاب زن را به درجه‌ای می‌رساند که او را از هر نوع بیماری مصون می‌دارد و بیمه‌ای است که زن را برای حفظ آرامش و سلامت خود آن را انجام می‌دهد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه افزود: حجاب پرده‌ای در مقابل تیرهای شیطانی است و اکثر آسیب‌های اجتماعی امروز از عدم عفاف و حجاب زن و مرد است و حجاب زن و مرد باعث کاهش مفاسد اجتماعی می‌شود، البته نباید عفاف و حجاب را فقط در پوشش ظاهری دید، بلکه انسان‌ها باید عملشان هم نشان‌دهنده ظاهرشان باشد.

حجت‌الاسلام فعّالی تصریح کرد: پوشش زنان همواره سدی محکم در مقابل وسوسه‌های شیطان است امروز در جامعه اسلامی شاهد آمار جنایاتی هستیم که نشان‌دهنده عدم عفاف و حجاب و سهل‌انگاری مراکز فرهنگی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه، بابیان این‌که حجاب نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارد، ابراز داشت: متأسفانه امروز به این مقوله مهم کمتر اهمیت داده‌شده یا اصلاً داده نمی‌شود ای‌کاش آن طوری که به مسائل عمرانی و اقتصادی اهمیت داده می‌شود به مسائل فرهنگی داده می‌شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه تأکید کرد: خانواده‌ها در شکل‌گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش بسزایی دارند و می‌توان از کودکی این مسئله مهم واجب را به فرزندان آموزش دهند تا در رشد شخصیت روحی و اخلاق فرزندان تأثیر داشته باشد در جامعه نیاز به فرزندان سالم و آرامی داریم که در محیطی سالم زندگی کنند مسئولین باید این بسترها را در جامعه فراهم کنند که متأسفانه شاهد عدم وجود محیط سالم در ابعاد مختلف جامعه و خانواده هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه اظهار داشت: وقتی در جامعه عفاف و پاک‌دامنی وجود داشته باشد تحریکات جنسی هیجانات و عشق‌های کاذب هم که بسیاری از جوانان را گرفتار کرده است نیز از میان می‌رود و به‌جایش سلامت اخلاقی در جامعه حاکم می‌شود.

فعّالی افزود: اهمیت حجاب چنان بالاست که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن یادکرده و این مقوله فقط به زنان اختصاص ندارد بلکه خطاب هم به زنان هم به مردان است.

وی تأکید کرد: حجاب و عفاف دستور سریع قرآن، و امری واجب و مهم است و باعث تحکیم خانواده و اجتماع می‌شود چراکه خداوند حضرت مریم را به‌عنوان الگو معرفی کرده است.

فعّالی ادامه داد: حجاب باعث آرامش و امنیت می‌شود و تفاوت انسان‌ها در نوع پوشش است و هیچ حیوانی پوشش ندارد و این امر نشان‌دهنده این است که انسان اشرف مخلوقات است و باید تمامی نهادهای متولی با برنامه‌های خوب زمینه تأمین سلامت روحی، جسمی و جنسی را فراهم کنند.

کد خبر 3711545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha