۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۹:۱۰

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری کل خراسان شمالی:

حفظ حجاب و عفاف به تحکیم روابط خانوادگی کمک می‌کند

حفظ حجاب و عفاف به تحکیم روابط خانوادگی کمک می‌کند

بجنورد - معاون قضایی و فرهنگی دادگستری خراسان شمالی گفت : حفظ حجاب و عفاف به تحکیم روابط خانوادگی و سلامت جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خراسان شمالی، احمد رضا مهرپرور با تبریک هفته «عفاف و حجاب» با اشاره به آیه ۵۹ سوره احزاب اظهار داشت : گل عفاف در بوستان حجاب می‌روید، حجاب زندان نیست که زنان در آن محبوس باشند، بلکه قلعه و دژی است که از شخص مدافع حفاظت می‌کند.

وی تصریح کرد: حفظ حجاب تدبیر خالق هستی برای پاسداری و نگهبانی عفاف بوده و به رشد عواطف و عشق در وجود آدمی و تحکیم روابط خانوادگی کمک می‌کند.

مهرپرور افزود: حجاب در دنیا، نماد اسلام خواهی است و پیوند ناگسستنی با هویت اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: در نگاه دین‌مدارانه که دستورهای دین را عامل رشد، بالندگی و کمال انسانیِ افراد بشر می‌داند، حجاب به عنوان یک دستور دینی غیر از ثمرات اجتماعی، دارای برکات فردی زیادی است.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری کل خراسان شمالی بیان داشت: حجابِ ظاهر نیز همانند حجاب باطن در اعماق روح، جان و فکر افراد تأثیرگذار است.

مهرپرور، حجاب را از ارزنده‌ترین نمود فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی برشمرد و تصریح کرد: پیشینه حجاب به قبل از ورود اسلام برمی گردد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی، ارزش و اعتبار خود می‌رسد.

وی افزود: امروز حجاب به عنوان نماد و نشانه ارزشی و فرهنگی زن مسلمان است.

۲۰ تا ۲۶ تیر ماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

کد خبر 3712093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha