۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۳۶

مدیر جهاد کشاورزی ورامین خبر داد:

سطح زیرکشت هندوانه در ورامین کاهش یافته است/معضل کمبود منابع آبی

سطح زیرکشت هندوانه در ورامین کاهش یافته است/معضل کمبود منابع آبی

ورامین-مدیر جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به کمبود منابع آبی در این منطقه گفت: به دلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی، سطح زیر کشت هندوانه در ورامین طی سال های گذشته کاهش یافته است.

محمد حسین تاجیک در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که کشت هندوانه نیازمند آب فراوان است، اظهار داشت: هم اکنون شهرستان ورامین علیرغم ظرفیت های فراوان در حوزه کشاورزی، با کمبود منابع آبی مواجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: با توجه به محدودیت های منابع آبی و نیاز هندوانه به آب فراوان، کشت این محصول در منطقه توجیه پذیر نیست.

وی ادامه داد: در گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ورامین به کشت هندوانه اختصاص یافته بود که با توجه به کمبود منابع آبی، این رقم به ۳۵۰ هکتار رسیده است.

تاجیک اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در ورامین، باید بهترین بهره برداری را از منابع موجود برد و از کشت محصولاتی که توجه پذیر نیست، اجتناب کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین یادآور شد: امروز هندوانه های ورامین از آب سالم استفاده می کنند و محصولات تولیدی کشاورزان این منطقه به نقاط مختلف کشور از جمله پایتخت ارسال می شود.

کد خبر 3714253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha