۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

لزوم ایجاددفاتر خدمات بازرگانی درکشورهای حاشیه خلیج فارس

لزوم ایجاددفاتر خدمات بازرگانی درکشورهای حاشیه خلیج فارس

بندرعباس -رئیس صنعت، معدن وتجارت هرمزگان بابیان اینکه محصولات صنعت ومعدن هرمزگان نیازمند حضور دربازارهای بین المللی است، بر لزوم ایجاددفاتر خدمات بازرگانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکیدکرد

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل قاسمی ظهر شنبه در همایش بزرگاشت روز صنعت و معدن در استان هرمزگان با اشاره به برنامه های دولت و استان جهت راه اندازی واحدهای راکد در سال جاری  بیان داشت: سازمان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت و وزارت متبوع، در قالب کارگروه های تسهیل، رفع موانع تولید و رونق تولید اقدام به برگزاری 114 جلسه ستاد تسهیل با هزار و 20مصوبه از سال گذشته کرده است.

وی با اظهار اینکه کسب رتبه سوم کشوری طی سال 94 در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ماحصل تلاش های مسئولان استانی در هرمزگان است، عنوان کرد: با توجه به برنامه های آتی و تعیین 25 درصدی سهم صنعت از تسهیلات بانکی، برنامه ریزی جهت راه اندازی 205 واحد راکد در دستور کار این سازمان قرار دارد.

قاسمی از اتمام طرح ساماندهی محدوده های معدنی و کسب رتبه شش کشوری در آنلاین شدن ثبت محدوده ها در سامانه کاداستر معادن خبر داد و افزود: الکترونیکی کردن امور مربوط به حوزه معدن به عنوان استان پیشرو و تأسیس خانه معدن در استان دستاورد اقدامات طی سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات سال های گذشته مقابله با برداشت های غیرمجاز در معادن بود که در سال گذشته مقابله با برداشت غیر مجاز مواد معدنی در استان هرمزگان تشدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین از مراحل نهایی ساماندهی محدوده های شن و ماسه رودخانه ای در استان هرمزگان خبر داد و افزود: در دوران پسابرجام سرمایه گذاران هندی و کره ای اعلام امادگی برای سرمایه گذارای بر روی معادن استان هرمزگان داشته اند.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادات و برنامه های توسعه بخش صنعت و معدن استان خواستار تامین اعتبار مورد نیاز جهت پی جوئی کانیهای معدنی و مطالعات نیمه تفصیلی در سطح استان شد.

قاسمی همچنین خواستار تشدید مقابله در جهت جلوگیری از برداشت و حمل و نقل غیر مجاز مواد معدنی در سطح استان شد و افزود:  در جهت جذب نیروی تخصصی مرتبط با معدن همراه با تجهیز ادارات شهرستانی در جهت کمک به معدنکاران و نظارت بر معادن و تسریع در امور را از خواسته های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از مسئولان ارشد کشوری شد.

وی با اشاره به وجود معادن و ذخایر معدنی مناسب در استان هرمزگان و نبود نیروی متخصص از پیگیری ایجاد رشته های دانشگاهی معدن و متالورژی در دانشگاه های استان خبر داد و همچنین توسعه خدمات بازرگانی و ارتباطات دریایی، تقویت و تجهیز مبادی ورودی و خروجی استان و توسعه زیر ساختهای مناسب جهت حمل کالا را در توسعه صنایع و معادن استان موثر دانست.

قاسمی توسعه صنایع انرژی بر با توجه به عبور خطوط انتقال نفت خام و گاز، توسعه فن آوریهای زیستی (بیو تکنولوژی) و صنایع مرتبط با آن، توسعه و تجهیز شبکه های توزیع و انتقال انرژی را از دیگر پیشنهادات حوزه صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ایجاد ساز و کار مناسب به منظور جذب سرمایه گذار خارجی با تاکید بر کار آفرینان و سرمایه گذاران بومی و تجهیز زون اقتصادی مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری به زیر ساختهای لازم را از مهمترین خواسته های استان عنوان کرد.
 

کد خبر 3714938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha