۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹

مراحل آماده‌سازی نصب سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز شد 

مراحل آماده‌سازی نصب سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز شد 

بوشهر - عملیات آماده سازی نصب سکوی بخش A فاز ۱۹ پارس جنوبی با همکاری متخصصان بخش های کارفرمایی و پیمانکاری این پروژه آغاز شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عملیات بارگیری سکوی SPD۱۹A به عنوان دومین سکوی فاز ۱۹ میدان مشترک گازی ایران با قطر طی ماه جاری در یارد صنعتی خرمشهر انجام شد و اکنون با انتقال این سازه، اجرای عملیات نصب آن در موقعیت چاه‌های تولیدی حفاری شده این حوزه فراهم شده است. 

تیم مشترک تخصصی شرکت نفت و گاز پارس، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و پیمانکار حفاری این بخش از میدان از روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه مراحل آماده سازی اجرای عملیات نصب را با جابجایی تجهیزات باقیمانده حفاری در موقعیت آغاز کرده و با جوشکاری میله های راهنمای نصب و اتصال ضربه گیرهای سکو شرایط را برای اجرای این عملیات فراساحلی آماده ساخته اند. 

مطابق برنامه ریزی های انجام شده، مراحل تنظیم طناب‌های مخصوص بلند کردن این سکوی دریایی به همراه عملیات برش مهار سازه که در زمان C- FASTENING انجام شده است نیز طی روز جاری (شنبه) توسط تیم های عملیاتی مستقر بر روی شناور حمل و نصب به اجرا در می آید. 

با نصب این سکوی گازی ۲ هزار و ۷۰۰ تنی و اتصال متعلقات آن از جمله پل ‌های رابط میان سکو و سازه مشعل، جوشکاری های نهایی و فرایندهای بازرسی، چرخه امور اجرایی مربوط به پیش راه اندازی و راه اندازی نهایی از این سکو به‌زودی آغاز خواهد شد.

استفاده از حداکثر توان بومی شرکت‌های ایرانی و نیز اجرای دقیق پروتکل های ایمنی در مسیر تخصصی اجرای فرایندهای ساخت و تولید، انتقال ، نصب و بهره برداری از این سکوی دریایی پارس جنوبی ازجمله دستاوردهای عملیاتی جدید در این زمینه است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره برداری از این سازه فراساحلی حداکثر تا چهار ماه آینده ، ٥٠٠ میلیون فوت مکعب در روز به ظرفیت تولید گاز فاز ١٩ افزوده می شود که با احتساب این میزان، مجموع تولید گاز در این بخش مخزنی میدان مشترک (به همراه سکوهای SPD۲وSPD۱۹C که پیش از این در مدار سرویس قرار گرفته است)، عملا به هزار و ٥٠٠ میلیون فوت مکعب در روز می رسد که سهم عمده ای در تامین تقاضای زمستانی گاز کشور، ایجاد تعادل در نسبت های تولید و مصرف داخلی و تامین اهداف صادراتی گاز کشور به بازارهای منطقه ای و بین المللی خواهد داشت. 

کد خبر 3715182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha