۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

کارشناس تخصصی حجاب و عفاف:

سیاسی کردن حجاب و عفاف توطئه دشمن است/ تخریب جایگاه پدر و مادر

سیاسی کردن حجاب و عفاف توطئه دشمن است/ تخریب جایگاه پدر و مادر

خرم آباد - کارشناس تخصصی حجاب و عفاف گفت: سیاسی کردن حجاب و عفاف از توطئه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حکیمیان ظهر یکشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه و همایش حجاب و عفاف که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه زندگی در گذشته به سختی زندگی در جوامعی که الان در آن به سر می بریم نیست، اظهار داشت: زندگی در گذشته به پیچیدگی زندگی الان نبوده و ما در موقعیت پیچیده ای زندگی می کنیم که همین امر باعث شده کار بر افراد سخت شود.

سیاسی کردن حجاب و عفاف از توطئه های دشمنان است

وی با بیان اینکه در هرکجا که زندگی کنیم و پیرو هر دین و آیینی باشیم برای اینکه کشوری مقتدر، سالم ، آزاد و اقتصادی داشته باشیم سه رکن از قبیل سلامت روح، سلامت جسم و سلامت اخلاق نیاز است، گفت: دشمنان اسلام بیش از ۲۸ سال است که دستور جنگ نرم را صادر کرده و از هیچ کاری فروگذاری نکرده اند.

این کارشناس تخصصی حجاب و عفاف با بیان اینکه جنگ نرم به قدمت طول تاریخ و به وسعت کل عالم است، افزود: جنگ جهانی، مقابله جهانی نیز می خواهد.

حکیمیان با اشاره به اینکه عامل اقتدار هر امتی نسلی سالم است، تصریح کرد: نسلی سالم است که برخوردار از سلامت جسم، سلامت روان و سلامت اخلاق باشد.

این کارشناس حجاب و عفاف در ادامه سخنان خود عنوان کرد: صد سال است هالیوود در قالب تولید آثار هنری از ساده و آسان شروع کرده و تا آخرین مراحل شهوانی و جسمانی پیش برده است.

حکیمیان با بیان اینکه حجاب و عفاف پدیده ای نیست که با ورود اسلام ایجاد شده باشد، اظهار داشت: گاهی مطرح می کنند که حجاب و عفاف دستاورد انقلاب اسلامی ایران است که طرح این موضوع در حقیقت توطئه دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه سیاسی کردن حجاب و عفاف از توطئه های دشمنان است، افزود: این پدیده ریشه در چند هزار سال فرهنگ ملی ما دارد و توسط اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

جایگاه حرمت پدر و مادر رو به تخریب است

این کارشناس حجاب و عفاف گفت: ۵۰ سال حکومت پهلوی به عنوان یک دست نشانده در حوزه فرهنگی بود که انقلاب اسلامی آن را از بین برد و حجاب و عفاف را احیاء کرد.

حکیمیان با اشاره به اینکه جایی که تربیت نسل در آن اتفاق می افتد خانواده است، بیان داشت: عفاف و حجاب ریشه های تربیتی دارند که به آنها کمتر پرداخته شده است.

وی به اینکه روزگاری حرمت پدر و مادر در خانواده دارای جایگاه والایی بوده است اشاره کرد و گفت: حرمت پدر و مادر در میان جوامع امروزی روند خوب و رو به توسعه ای نیست بلکه رو به تخریب است.

این کارشناس حجاب و عفاف بر لزوم احیاء سنت های حفظ حرمت تاکید کرد و افزود: مسئله ای که باعث می شود تربیت نسل فاخر در خانه ها نباشد این است که احساس مسئولیت را به فرزندان خود آموزش نمی دهیم.

حکیمیان به سیستم آموزشی فرزندان که یک سیستم کاملا مصرف کننده هستند اشاره کرد و بیان داشت: باید سیستم آموزشی ما به سیستمی تبدیل شود که فرزندانمان را انسانهایی مسئول بار بیاورد.

وی همچنین به بار آوردن فرزندانی مصرف کننده را افتخار خانواده ندانست و تصریح کرد: اگر توانستید در خانه ای احساس خوشبختی کنید منتظر نسلی سالم نیز باشید.

این کارشناس حجاب و عفاف با بیان اینکه کنترل توقعات یکی از عوامل احساس خوشبختی است، عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل خوشبختی زن و مرد در زندگی مشترکشان احساس وفاداری متقابل بین آنها است و این وفاداری بدون حفظ حرمت ها حاصل نمی شود.

نقش زنان در ایجاد آرامش خانواده

حکیمیان با بیان اینکه وفاداری در بستری پاک به وجود می آید و در دامن پاک فرزند پاک تربیت می شود، یادآور شد: با وجود بی بندو باری خانواده ها از هم می پاشد و در صورت نبودن حیا و عفت سقف غیرت هم خود به خود پایین می ریزد.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی ما وقتی در حوزه ترویج عفاف کامل خواهد شد که به تربیت دختران و پسران عفیف همزمان دعوت کند، گفت: کسی که قرار است آبادانی فرهنگی در کشور ایجاد کند ۸۰ میلیون ایرانی است.

این کارشناس حجاب و عفاف اضافه کرد: بزرگترین هنر وزارت خانه ها و سازمان های فرهنگی این است که برنامه ها را به سمتی طراحی کنند که احساس مسئولیت در مقابل کشور در مردم و فرزندانمان ایجاد شود.

حکیمیان افزود: بچه های ما مدل لباسشان را ماهواره ها تعیین می کنند زیرا حفظ تعلق خاطر به کشور را ندارند.

وی با بیان اینکه جنگ زده ترین کشور عالم در حوزه جنگ نرم آمریکا است، گفت: عفت ندایی فطری است و زن مسلمان ایرانی معمار تشکیل دهنده ساختار خانواده و کشور است که اگر معمار کار بلد نباشد ساختمان ساخته شده فرو می ریزد.

کارشناس حجاب و عفاف بر لزوم آموزش آزادگی به فرزندات تاکید کرد و اظهار داشت: در وجود و منش حضرت فاطمه یک نمونه کامل از زندگی قرن ۲۱ است.

حکیمیان مهمترین نقش  بانوی خانواده را آرام جان بخشیدن به همسر و فرزندان خود دانست و افزود: در خانه ایی که آرام جان وجود داشت فرزندان آن خانواده خانه گریز نمی شوند و آن خانواده جایی برای اثر گذاری  دارد.

کد خبر 3716071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha