۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷

وزیر نفت ونزوئلا:

تولید نفت ونزوئلا افزایش می‌یابد

تولید نفت ونزوئلا افزایش می‌یابد

وزیر نفت ونزوئلا گفت که تولید نفت در این کشور افزایش خواهد یافت و دولت کاراکاس نیز در راستای رسیدن به این هدف با شرکت های خارجی همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «پرنسا لاتین»، «الوخیو دل پینو» وزیر نفت ونزوئلا، در حین بازدید از میدان های نفتی ونزوئلا گفت: میدان نفتی «اورینوکو» یکی از بزرگتری میدان های نفتی دنیا بوده و رشد و توسعه این میدان به خوبی پیش می رود.

وی افزود: جهت توسعه این میدان نفتی و افزایش تولید نفت، ما با شرکت «روسنفت» روسیه قرار داد امضاء کرده ایم و همچنین با چندین شرکت خصوصی از کانادا که با دولت همکاری می کنند نیز قرار داد امضاء خواهیم کرد.

 لازم به ذکر است که وی در اوایل ماه جاری نیز اعلام کرده بود که تولید نفت این کشور تا پایان سال جاری میلادی به دو میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است که میزان تولید کنونی روزانه نفت ونزوئلا دو میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز است که به این کشور امکان صادرات روزانه ٦٠٠ هزار بشکه به چین، ٤٠٠ هزار بشکه به هند، حدود ٨٠٠ هزار تا ٩٠٠ هزار بشکه به آمریکا را می دهد و برداشت حدود ٥٥٠ بشکه در روز نیز برای مصرف داخلی است.

کد خبر 3716956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha