۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۷

برلین هشدار داد؛

ترکیه با حکم اعدام فاتحه عضویت در اتحادیه اروپا را بخواند

ترکیه با حکم اعدام فاتحه عضویت در اتحادیه اروپا را بخواند

دولت برلین در پیامی واضح به آنکارا هشدار داد که احیاء حکم اعدام در قوانین ترکیه به مثابه خاتمه مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استفان سیبرت» سخنگوی دولت برلین در پیامی واضح به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه هشدار داد در صورت احیاء حکم اعدام در قانون اساسی کشورش باید فاتحه عضویت در اتحادیه اروپا را بخواند.

گفتنی است به دنبال کودتای نافرجام روز جمعه، اردوغان با هدف تنبیه عاملین از احتمال بازگشت مجازات اعدام به قانون اساسی ترکیه سخن گفت.

از سوی دیگر، آلمان در ادامه توصیه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از ترکیه خواست تا در برخورد با کودتاچیان به حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر پایبند باشد. علاوه بر این، دولت برلین قصد اردوغان از برکناری هزاران قاضی ترک را زیر سوال برد.

سیبرت با لحنی صریح گفت: موضع آلمان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا درباره اعدام مشخص است و بازگشت این حکم به قانون اساسی ترکیه به منزله پایان مذاکرات عضویت در اتحادیه تلقی می شود.

ترکیه در سال ۲۰۰۴ میلادی برای آغاز مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا حکم اعدام را از قانون اساسی خود حذف کرد.

کد خبر 3717218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرشاد ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      0 0
      هر مسلمانی که برخلاف آیات قران به کافران امید ببندد و تلاش برای نزدیکی به آنان کند بجای نزدیکی با مسلمانان نتیجه اش را می بیند!