کره شمالی سه موشک با عمق نفوذ ۶۰۰ کیلومتر آزمایش کرد

کره شمالی سه موشک با عمق نفوذ ۶۰۰ کیلومتر آزمایش کرد

موشک هایی که پیونگ یانگ امروز سه شنبه از ساحل غربی خود به داخل دریا شلیک کرد، پیش از فرود ۶۰۰ کیلومتر معادل مسافت لازم برای رسیدن به بندر «بوسان» کره جنوبی را پیمودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، مقامات نظامی کره جنوبی و آمریکا از اقدام پیونگ یانگ به شلیک سه فروند موشک در دریای ژاپن واقع در حد فاصل شبه جزیره کره، ژاپن و روسیه خبر دادند.

به گفته فرماندهی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک ها امروز سه شنبه از شهر غربی «هوانگ جو» کره شمالی به داخل دریا شلیک شده اند و به گفته مقامات آمریکایی، دو موشک از مجموع سه موشک شلیک شده احتمالا از نوع «اسکاد» کوتاه برد و موشک دیگر «رودونگ» میان برد بوده است.

طبق اظهارات مقامات کره جنوبی، موشک های بالستیک شلیک شده مسافتی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را پیموده اند که در مقام مقایسه برای اصابت به برخی از مناطق کره جنوبی از جمله بندر «بوسان» در جنوب این کشور کفایت می کند.

واحد فرماندهی استراتژیک آمریکا هم می گوید رد موشک ها را پیگیری کرده است اما آنها (به لحاظ بعد مسافت) خطری برای منافع ملی آمریکا نداشته اند.

اقدام امروز کره شمالی چند روز پس از آن انجام می گیرد که سئول و واشنگتن برای استقرار سامانه ضد موشک «تاد» در خاک کره جنوبی به توافق نهایی رسیدند.

پیونگ یانگ تهدید کرده است که در صورت استقرار سامانه تاد در مقام انتقام جویی بر خواهد آمد.

کد خبر 3717526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha