۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۵

در راستای کاهش آسیب های اجتماعی؛

مدارس حاشیه شهر بجنورد به پایگاههای فرهنگی اجتماعی تبدیل می شوند

مدارس حاشیه شهر بجنورد به پایگاههای فرهنگی اجتماعی تبدیل می شوند

بجنورد- مدیرآموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، مدارس حاشیه شهر بجنورد به پایگاه های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی تبدیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، محمود اسدی اظهار کرد: آسیبهای اجتماعی در مدارس یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش است که این آسیبها بیشتر در مدارس مناطق حاشیه شهر به چشم می خورد.

وی افزود: بیشتر دانش آموزانی که در مدارس حاشیه شهر بجنورد دچار مشکل شدند یکی از والدین آنها یا هر دوی آنان در زندان به سر می برند که علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد روحیه دانش آموزان را نیز تضعیف می کند.

اسدی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش بجنورد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مدارس حاشیه ای اظهار کرد: یکی از اقدامات این اداره اجرای طرح مجد (مدارس جاده دانایی) در ٢۶مدرسه شهرستان بجنورد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این طرح آموزش و پرورش در تلاش است تا مدارس حاشیه شهر بجنورد به پایگاه های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی تبدیل و دانش آموزان و خانواده هایشان کمتر دچار آسیب شوند.

اسدی تصریح کرد: خشونت، اعتیاد و طلاق بیشتر از هر نوع آسیب اجتماعی دیگر در مدارس حاشیه شهر به چشم می خورد که برای مبارزه و کاهش آسیبهای اجتماعی در مناطق حاشیه شهر بجنورد باید تمام دستگاه های اجرایی، خیرین و اقشار مختلف جامعه وارد عرصه شوند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بجنورد اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید هفت مدرسه ابتدایی، ١٧مدرسه متوسطه اول و دو مدرسه متوسط دوم شهرستان بجنورد با اولویت مدارس مناطق ویژه اجتماعی، تحت پوشش طرح مجد قرار می گیرند.

وی افزود: احداث و تجهیز کتابخانه، اتاق سلامت و بهداشت، برگزاری نمایشگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش والدین، غربالگری دانش آموزان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و ... از جمله برنامه های عملیاتی طرح مجد شهرستان بجنورد است.

کد خبر 3719582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha