۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

بخش خصوصی نباید به خدمات دولتی متکی باشد

بخش خصوصی نباید به خدمات دولتی متکی باشد

بندرعباس - رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه بخش خصوصی باید به خود متکی باشد، گفت: در این راه دولت باید حمایتگر باشد نه اینکه به دولت متکی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین صباغی‌زاده صبح پنجشنبه در مجمع عادی سالیانه انجمن شرکت‌های صنعت پخش در استان هرمزگان گفت: بی‌شک بخش خصوصی نباید به خدمات دولتی متکی باشد، خود باید راهشان را بیابند و دولت تنها باید حمایت‌گر باشد. نگاه استان و مرکز به صنعت پخش نگاه ویژه‌ای است و خوشبختانه این صنعت در هرمزگان جایگاه خود را پیدا کرده است.

صباغی‌زاده تاکید کرد: مجموعه اتاق بازرگانی بندرعباس همواره به دنبال تشکلی مستقل است و قطعا این هدف را با جدیت دنبال خواهد کرد. استان ما باید در بحث راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شاخص ملی برسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران نیز اظهار داشت: در دنیای رقابتی امروز که شرکت‌ها برای بقای خود در بازار و ادامه کسب وکار، ناچار از به کارگیری روش‌های متعددی برای کاهش هزینه‌های خود هستند، کاهش هزینه‌های حمل و نقل در شرکت‌هایی که نرخ این نوع هزینه در آنها بالاست، حائز اهمیت دو چندانی است.

مصطفی خدایی با بیان اینکه صنعت پخش در کشور باید داری قدرت بیشتری باشد، افزود: اتاق ایران تکلیف کرده است که تمام شرکت‌های عضو این انجمن باید دارای کارت عضویت باشند که قطعا با تحقق کامل این خواسته قدرت تصمیم‌گیری این انجمن نیز بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین تمام شرکت‌های پخشی که در تهران تردد می‌کنند باید مجوز تردد داشته باشند چرا که قطعا جابجایی کالا با مجوز با امنیت و کمترین‌ تخلف همراه خواهد بود و ما نیز باید همکاری‌های لازم را با پلیس راهور داشته باشیم.

این مسئول افزود: ما مسوولیم که محیط کاری خودمان را اصلاح و پالایش کنیم و مقابل هرگونه تخلف بایستیم تا در روند فعالیت‌هایمان خللی وارد نشود.

رییس انجمن شرکت‌های پخش استان هرمزگان با اشاره به شرایط نگهداری کالا در استان، افزود: نگهداری از کالاها در این شرایط بدآب و هوایی بسیار سخت است اما صنعت پخش همچنان به فعالیت خود با رعایت استانداردها ادامه می‌دهد.

عبدالمحمد حزنی ادامه داد: ۸۰ درصد فعالیت حوزه پخش در بحث کالاهای وارداتی است و بین ۱۵ تا ۲۰ درصد را داروهای خارجی تشکیل می‌دهند.

حزنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رکود ۵۲ واحد صنفی را به تعطیلی کشانده است، اضافه کرد: با شرایط کنونی حفظ نظام توزیع بسیار ارزشمند است.

وی همچنین اشاره‌ای به بخش ترابری کالاها در استان داشت و گفت:‌ طی هماهنگی‌هایی که طی ۵ سال با پلیس راهور استان داشتیم تردد بین شهری برای سیستم توزیع بسیار راحت بود اما با تغییر مدیریت‌ها و تصمیمات جدید نحوه تردد نیز تغییر یافت.

حزنی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد بارنامه‌ها توسط خود انجمن با سرعت بیشتر و هزینه کمتر صادر شود که نقطه عطفی در فعالیت این انجمن است.

وی همچنین گفت: پلیس راهور نیز آمادگی کامل خود را برای حمایت از انجمن و همکاری صمیمانه با صنعت پخش اعلام کرده است.

رییس انجمن شرکت‌های پخش استان هرمزگان از عضویت این انجمن در کارگروه «رفع موانع تولید» به عنوان عضو اصلی خبر داد و افزود: این مهم با همکاری استاندار هرمزگان محقق شد که امید است کارگروه مذکور بتواند تصمیمات و برنامه‌های خوبی را برای این انجمن رقم بزند.

حزنی اضافه کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سرانه جمعیت امری ضروری است که خوشبختانه هرمزگان به سمت این مهم در حرکت است.

در پایان مجمع عادی سالیانه دوره دوم انجمن صنعت پخش و توزیع استان هرمزگان، ایمان جمالی با ۳۷ رای برای دومین سال متمادی به عنوان بازرس اصلی و مرتضی ولی‌زاده با۴را ی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

کد خبر 3719640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha