۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

مکان و زمان برگزاری تشییع پیکرمطهر ۱۳ شهید در فارس اعلام شد

مکان و زمان برگزاری تشییع پیکرمطهر ۱۳ شهید در فارس اعلام شد

شیراز – رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس مکان و زمان برگزاری شب وداع و تشییع ۱۳ پیکر مطهر شهید در استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی، کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس، جواد قناعتی با اشاره به حضور ۱۳ شهید دوران دفاع مقدس در این استان گفت: از این تعداد ۱۰ شهید گمنام و ۳ شهید شناسایی شده هستند که با گذشت قریب ۳۰ سال از شهادتشان به میهن اسلامیمان بازگشته‌اند.

وی با یادآوری اینکه پیکرهای این شهدا طی هفته‌های اخیر وارد کشورمان شده‌اند، افزود: پیکرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵ منطقه استان فارس تشییع و خاکسپاری خواهند شد و ۳ شهید شناسایی شده نیز به نام‌های قنبر اسدپور، محمد قائدی و کرامت‌الله افسرده در شهرستان‌های خود تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

قناعتی با تصریح اینکه پیکرهای مطهر این شهدا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، طی دو کاروان وارد استان فارس خواهند شد، گفت: پیکرهای مطهر ۵ نفر از این شهدا به احتمال بسیار زیاد سه شنبه، ۵ مردادماه در یک مراسم استقبال نظامی وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز خواهند شد تا در نقاط مختلف استان فارس تشییع و خاکسپاری شوند.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس ادامه داد: از این ۵ شهید، پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام در شهر صدرای شیراز، ۲ شهید گمنام در بخش مصیری شهرستان رستم و یک شهید به نام کرامت‌الله افسرده، از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در کازرون تشییع و خاکسپاری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این شهدا مراسم‌های وداع و تکریمی نیز برگزار خواهد شد، گفت: مراسم‌ شب وداع با ۲ شهید گمنام در بخش مصیری شهرستان رستم در شامگاه جمعه، ۸ مردادماه در پارک کوهستانی به نام بوستان شهدا محل خاکسپاری این شهدا برگزار خواهد شد تا به یاری خدا در ساعت ۷ صبح روز شنبه، ۹ مردادماه پیکرهای مطهر این شهدا با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شوند.

قناعتی اظهار کرد: همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در شهر صدرای شیراز در روز پنج‌شنبه، ۷ مردادماه ساعت ۱۸ از ورودی شهر صدرا آغاز شده و به طرف اکوپارک این شهر ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس با تصریح اینکه جزئیات دقیق مراسم‌های تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید کرامت‌الله افسرده به زودی اعلام خواهد شد، گفت: دومین کاروان شهدا در روز پنج‌شنبه، ۸ مردادماه از مسیر عسلویه به شهرستان‌های جنوبی فارس منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این کاروان پیکرهای مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس قرار دارد، افزود: از این تعداد ۶ شهید گمنام و دو شهید با نام هستند که در بخش‌های چاورز، وراوی و اهل شهرستان‌های مهر و لامرد تشییع و خاکسپاری می‌شوند ضمن اینکه پیکرهای مطهر دو شهید به نام‌های سردار شهید قنبر اسدپور (جانشین گردان لامرد در زمان دفاع مقدس) و شهید محمد قائدی، از شهدای پاسدار نیز در گلزار شهدای شهرستان لامرد آرام خواهند گرفت.

قناعتی اظهار کرد: در هر کدام از این بخش‌ها و شهرستان‌ها پیکرهای مطهر ۲ شهید تشییع و خاکسپاری خواهد شد و به طور کلی ۳ مراسم تشییع شهدا در مناطق جنوبی استان فارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم شب وداع با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بخش وراوی شهرستان مهر نیز شامگاه جمعه، ۸ مردادماه در محل خاکسپاری شهدا، جنب میدان شهید رجایی برگزار خواهد شد و به یاری خدا مراسم‌های تشییع و خاکسپاری نیز در ساعت ۷:۳۰ صبح روز شنبه، ۹ مردادماه با حضور اقشار مختلف مردم این بخش و شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با بیان اینکه مراسم‌های شب وداع با شهیدان نیز به همین ترتیب یک شب قبل از برگزاری مراسم‌های تشییع در مکانی که این شهدا به خاک سپرده خواهند شد، برگزار می‌شود، گفت: مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در ساعت ۱۸ جمعه، ۸ مردادماه در بوستان معلم شهر اهل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در بخش چاه‌ورز نیز در ساعت ۷:۳۰ صبح شنبه، ۹ مردادماه برگزار خواهد شد، گفت: زمینی که این شهدا در آن به خاک سپرده می‌شوند توسط یکی از خانواده‌های شهدای این شهر در جنب حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی اهدا شده است.

قناعتی به زمان برگزاری مراسم‌های شب وداع و تشییع و خاکسپاری دو شهید با نام در شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهید اسدپور و قائدی شامگاه پنج‌شنبه، ۷ مرداد در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) سپاه این شهرستان و در ساعت ۲۱ برگزار شده و مراسم‌های تشییع و خاکسپاری نیز در صبح روز جمعه، ۸ مرداد ساعت ۷:۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

کد خبر 3724314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha