۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

افزایش دوبرابری کشت کلزا در اصفهان با هدف کاهش واردات روغن

افزایش دوبرابری کشت کلزا در اصفهان با هدف کاهش واردات روغن

اصفهان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: کشت دانه روغنی کلزا در اصفهان در راستای کاهش وابستگی به واردات، دوبرابر شده است.

قدرت الله قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشت دو برابری دانه روغنی کلزا در اصفهان، اظهار داشت: این اقدام در راستای کاهش کشور به وابستگی به واردات دانه های روغنی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه های مختلفی از سوی جهاد کشاورزی و در راستای ترغیب کشاورزان اجرایی شده است، تصریح کرد: ما به منظور رسیدن به خودکفایی در این عرصه کاشت دانه روغنی کلزا را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به رشد صد درصدی تولید دانه روغنی کلزا در استان اصفهان اشاره داشت و گفت: این رشد دو برابری در ۴۱۰ هکتار از زمین های زراعی استان محقق شده است.

وی با اشاره به نیاز کشور به دانه‌های روغنی و لزوم تامین آن از سوی کشاورزان، گفت: اگر کشاورزان به کشت دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور روی آورند هم سودآوری بیشتری برای آنها و نیز کاهش خروج ارز برای کشور را به همراه خواهد داشت.

قاسمی بیان داشت: دانه‌های روغنی کلزا که در استان اصفهان کشت شده همچنان در حال برداشت است و هنوز کار برداشت تمام نشده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون بیش از ۶۵۰ تن کلزا از کشاورزان اصفهان در قالب خرید تضمینی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نرخ هر کیلو دانه روغنی کلزا در طرح خرید تضمینی را ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: هزینه ۴۲۰ تن از این محصولات به کشاورزان پرداخت شده است.

کد خبر 3727090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha