۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

تامین علوفه بیش از ۹ هزار راس آهو در اصفهان با مشکل مواجه است

تامین علوفه بیش از ۹ هزار راس آهو در اصفهان با مشکل مواجه است

اصفهان – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر تامین علوفه بیش از ۹ هزار راس آهو در استان اصفهان در مناطق موته، کلاه قاضی و قمیشلو با مشکل مواجه است.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خشکسالی‌ها تامین علوفه برای حیات وحش و به ویژه آهو را دچار مشکل کرده است، اظهار داشت: برای مثال در منطقه کلاه قاضی به دلیل خشکسالی علوفه‌ای برای خوراک آهو وجود ندارد و این موضوع زمینه‌ساز هجوم این حیوانات به مزرعه‌های دشت مهیار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار راس آهو در پارک کلاه قاضی وجود دارند که نیازمند تامین علوفه هستند، افزود: چنانچه بخواهیم به هر یک از این حیوانات روزانه یک کیلو علوفه بدهیم به روزانه دو تن علوفه در کلاه قاضی نیاز داریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه اعتباری برای تامین علوفه آهوهای کلاه قاضی نداریم، اضافه کرد: طی یک ماه اخیر یکی از شهروندان گلپایگان نذری در خصوص تامین علوفه برای آهوهای کلاه قاضی داشته که با اعلام این خبر بسیاری دیگر از خیران استان اصفهان نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی از کشاورزان دشت مهیار نیز علوفه مزارع خود را برای تامین غذای آهوهای کلاه قاضی نذر کرده‌اند تا با این امر از هجوم آهوها به مزارع و همچنین جلوگیری از شکار آنها با ورود به مزارع جلوگیری شود.

جمشیدیان همچنین با اشاره به اینکه محیط زیست مخالف تامین دستی علوفه و غذا برای حیات وحش است، گفت: اما در شرایط فعلی و برای جلوگیری از خروج این حیوانات از پارک‌های ملی مجبور به تامین علوفه برای آنها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دیگر پارک‌های ملی استان اصفهان نیز برای تامین علوفه حیات وحش دچار مشکل هستیم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که در منطقه حفاظت شده موته بیش از پنج هزار راس آهو و در پارک ملی قمیشلو نیز دو هزار راس آهو با مشکلات کمبود غذا مواجه است.

کد خبر 3727896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha