۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۷

مدیر کل استاندارد فارس خبرداد:

اجرای طرح پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد دستگاه های دولتی فارس

اجرای طرح  پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد دستگاه های دولتی فارس

شیراز - مدیرکل استاندارد فارس از اجرای طرح پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد دستگاه های دولتی در فارس خبر داد.

مرتضی رهنما در این رابطه به خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح بازرسی از آسانسورهای دستگاه های دولتی فارس تا استانداردسازی آسانسورها ادامه دارد، گفت: سازمان ملی استاندارد در قبال آسانسورهای غیر استاندارد به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه آسانسور مشمول استاندار اجباری است، ادامه داد: در واقع استفاده از آسانسور شامل سه مرحله است که در هر سه مرحله نیاز به تاییدیه اداره استاندارد دارد.

مدیر کل استاندارد فارس اظهار داشت: در حال حاضر رعایت استانداردهای آسانسور به خوبی در استان فارس و به ویژه شهر شیراز دنبال می شود اما متاسفانه برخی از آسانسور به ویژه آسانسورهای سال ۸۶ به قبل تاییدیه استاندارد ندارد.

وی با بیان این که بازدید آسانسورهای دستگاه های دولتی فارس در دستور کار است، گفت: در این راستا با هدف حفظ امنیت جانی مردم و جلوگیری از هر گونه خطری، بازرسی از آسانسورهای دوایر دولتی شروع شده و تعدادی از ادارات که استانداردهای لازم را نداشته به آنها اخطار لازم داده شده است.

رهنما با اشاره به اینکه آسانسورهای غیر استاندارد ادارت پلمپ می شود، اظهار داشت: در این خصوص آسانسور تعدادی از ادارت پلمپ شده است.

وی با تاکید بر این که فک پلمپ بدون هماهنگی با اداره کل استاندارد، جرم است و پیگیری قضائی دارد، افزود: چنانچه تا زمان استانداردسازی این آسانسورها اتفاقی برای مردم بیفتد دستگاه های دولتی و مدیران این ساختمانها مسئول جبران خسارت وارده خواهند بود.

مدیر کل استاندارد فارس در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون استاندارد بودن وسایل بازی در شیراز گفت: با وجود اقدامات مناسب در حوزه استاندارد سازی وسایل شهر بازی در سطح استان هنوز برای دریافت تاییدیه استاندارد برای پارک های محله ای اقدامی صورت نگرفته و هیچ یک از پارک های محله ای این تاییدیه را ندارند.

رهنما از استاندارد سازی ۹۰ درصد وسایل شهربازی در شیراز خبر داد و به مردم توصیه کرد: از استفاده از وسایل پارک های محله ای فاقد تاییدیه استاندارد و نیز وسایل بازی فلزی این پارکها خودداری کنند زیرا این وسایل بسیار خطرناک بوده و احتمال بروز آسیب جسمی به افراد زیاد است .

وی با اشاره به وضعیت پارکهای محله ای در شهرستانهای فارس گت: وضعیت استاندارد وسایل بازی در پارکهای محله ای شهرستانهای آباده و اقلید بسیار مناسب است.

کد خبر 3729418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha