۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲

نظرسنجی «رویترز»؛

«کلینتون» اختلاف با «ترامپ» را به ۸ پله افزایش داد

«کلینتون» اختلاف با «ترامپ» را به ۸ پله افزایش داد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به لطف انتقادهایی که بر رقیب جمهوریخواه به دلیل گزافه گویی هایش وارد است، در نظرسنجی ها از وی پیشی گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین نظرسنجی انجام گرفته از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز «ایپسوس» نشان می دهد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا فاصله خود را با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه این عرصه به هشت درصد افزایش داده است.

اگرچه کلینتون از ماه میلادی می همواره نسبت به ترامپ جایگاه بهتری در نظرسنجی ها داشته است، این بار برتری خود را مدیون اهانت رقیب جمهوریخواه به خانواده مسلمان یک سرباز آمریکایی کشته شده در جنگ است.

در نظرسنجی آنلاین رویترز که در بازه زمانی ۲۸ جولای تا اول آگوست صورت گرفت، از بین ۱۲۸۹ رای دهنده احتمالی، ۴۳ درصد به کلینتون و ۳۵ درصد به ترامپ رای دادند.

این اولین نظرسنجی رویترز بعد از برگزاری کنوانسویون حزبی دموکرات ها است که در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ جولای در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» برگزار شد و به انتخاب کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب منجر شد.

در روزهای اخیر انتقاد از اظهارات ترامپ تا حدی بالا گرفته که «باراک اوباما» و «فرانسوا اولاند» روسای جمهور آمریکا و فرانسه به صراحت زبان به انتقاد از وی گشوده اند تا جایی که یکی وی را برای رهبری آمریکا بی کفایت لقب داده و آن دیگری نیز از او به عنوان مردی تهوع آور یاد می کند.

کد خبر 3730756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha