۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵

امام جمعه دیر:

شهادت‌طلبی و ولایت‌پذیری عامل اصلی عزت ملت ایران است

شهادت‌طلبی و ولایت‌پذیری عامل اصلی عزت ملت ایران است

بوشهر - امام جمعه دیر گفت: عامل اصلی عزت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران روحیه شهادت طلبی وولایت پذیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی صبح جمعه در مراسم هفتمین روز تدفین شهدای گمنام شهر دوراهک با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله و تبریک روز دختر، در کنار یادمان شهدای گمنام این شهر گفت: پاسداری از خون شهدا به معنای دفاع از نظام اسلامی و تسلیم نشدن در مقابل استکبار  جهانی است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام سعی در کمرنگ کردن فرهنگ شهید و ایثارگری در جامعه اسلامی دارند، افزود: دشمنان با هدف مقابله با ارزش‎های اسلامی و انقلابی، از بین بردن نقاط قوت فرهنگی انقلاب اسلامی و ایجاد تغییر در باورها، اعتقادها و ارزش‎های جامعه برای جداسازی تدریجی مردم از نظام اسلامی سعی می‎کنند پایبندی مردم را نسبت به نظام و خون شهیدان در جامعه کمرنگ سازند.

حسینی با تاکید بر حضور مردم در دفاع از فرهنگ ایثار و مکتب اهل بیت، اظهار داشت: ملت ایران به دلیل ولایت‌مداری و داشتن روحیه شهادت طلبی در خط ولایت و مسیر شهادت ثابت قدم هستند و امروز سربلندی، پیشرفت، عزت و افتخار ملت ایران در جهان از برکت خون شهدا حاصل شده است.

امام جمعه دیر، عامل اصلی عزت ملت ایران ونظام جمهوری اسلامی ایران را روحیه شهادت طلبی وولایت پذیری دانست و افزود: تضعیف روحیه شهادت‎طلبی در میان مردم، ایجاد بسترهای مناسب برای فاصله گرفتن از اصول و آرمان‎های انقلاب اسلامی و کمرنگ نشان دادن حضور باشکوه مردم در مراسم تشیع و تدفین شهدا خیانت به شهداست.

حسینی ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم استان بوشهر در مراسم استقبال، تشیع و تدفین دو شهید گمنام شهر دوراهک، گفت: استقبال بی‌نظیر مردم از این شهدا بیان‌گر تعهد و پایبندی به آرمان‌های شهدا است و شهدا ستاره‌ای در آسمان ایران اسلامی هستند که زمینه سرافرازی و سربلندی ملت ایران را فراهم کرده اند.

شهدا عزت و آبروی اسلام و نظام اسلامی ایران هستند

رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک در این آیین معنوی گفت: شهدا عزت و آبروی اسلام و نظام اسلامی ایران هستند.

حسن دوراهکی با تقدیر از حضور باشکوه مردم ولایتمدار استان در مراسم تشییع دو شهید گمنام، خاطرنشان کرد: حضور حماسی مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام جای تقدیر دارد چرا که مردم همواره پای نظام انقلاب اسلامی و خون شهدا ایستاده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک با بیان اینکه حضور باشکوه و ۱۵ هزار نفری مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام شهر دوراهک، تجدید عهد با شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، گفت: شهدا ارزشمندترین دارایی خود را در راه تحقق اندیشه‌های امام راحل نثار کرده و با فداکاری عامل ماندگاری و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

حسن دوراهکی ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم روستاهای لمبدان پایینی، بالایی و روستای حاجی آباد و همچنین بخش بردخون و شهر بردستان در مراسم استقبال از لاله های گمنام دفاع مقدس ابراز داشت:حضور بی‌مانند و غیرقابل‌توصیف مردم شهید پرور و ولایت مدار روستاهای لمبدان بالایی و پایینی،و بخش بردخون، و همچنین شهر بردستان در هوایی گرم و برپایی ایستگاهای صلواتی در مسیر راه ماشین حامل شهدای گمنام برای استقبال، نشان از قلب پاک، بیدار، با بصیرت مردم و دلدادگی آنان به شهدا، نظام و ولایت 
است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق، مردم ولایت مدار و شهید پرور استان بوشهر، با حضور کم نظیر خود میزبان پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی ام‌الرصاص و فاو به شهادت رسیده بودند، برای تشیع و تدفین در شهر دوراهک بودند که به گرمی از مردانی که جان‌شان را در راه امنیت این آّب و خاک و پایداری نظام اسلامی معامله کرده اند، استقبال کردند.

این لاله‌های گمنام سال‌های دفاع مقدس در زمان شهادت ۲۲ و ۲۳ سال داشتند و پیکرهای پاکشان توسط کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده بود که در یادمان شهدای گمنام شهر دو.راهک خاکسپاری شده اند.

کد خبر 3732445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha