۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴

رهبر جمهوری خودخوانده «لوهانسک» ترور شد

رهبر جمهوری خودخوانده «لوهانسک» ترور شد

انفجار خودرو بمب گذاری شده در مسیر حرکت رهبر جمهوری خودخوانده «لوهانسک» وی را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رهبر جمهوری خودخوانده «لوهانسک» مورد سوء قصد قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این باره اعلام کرد: بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در مسیر حرکت «ایگور پلوتنیتسکی» رهبر جمهوری خودخوانده «لوهانسک»، وی راهی بیمارستان شد.

مرکز اطلاعات لوهانسک در این باره اعلام کرد: این رویداد که یک حمله تروریستی به شمار می آید در شرق این شهر به وقوع پیوسته است. شدت انفجار به اندازه ای بود که به تعدادی از ساختمان های مجاور آسیب وارد شده و چندین نفر نیز مجروح شده اند.

گزارش ها از محاصره محل وقوع این انفجار توسط پلیس و نیروهای امنیتی خبر می هد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری روسی، از سویی منطقه «دونباس» در شرق اوکراین تاکنون کودتای فوریه سال ۲۰۱۴ در اوکراین را به رسمیت نشناخته است و از سوی دیگر، حکومت جدید «کی یف» عملیات نظامی خود را علیه مناطق شرقی اوکراین در آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز نمود؛ حملاتی که تا کنون نتوانسته است کنترل این مناطق را برای اوکراین به همراه داشته باشد.

گفتنی است، این درگیری ها که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده، تاکنون سبب مرگ حدود ۹ هزار نفر و ویرانی مناطق بسیاری در منطقه شده است و مذاکرات منطقه ای و بین المللی نظیر پیمان «مینسک» نیز به دلیل دخالت برخی کشورها مانند آمریکا تا کنون نتوانسته به کاهش تنش ها منتهی شود.

کد خبر 3733626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha