۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹

آیت الله علما:

خبرنگارباید به جامعه سمت وسوی صحیح بدهد/ تاکید بر رعایت اصل صداقت

خبرنگارباید به جامعه سمت وسوی صحیح بدهد/ تاکید بر رعایت اصل صداقت

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کار خبرنگاری در جهت تنویر افکار عمومی است و خبرنگار باید با کار خود به جامعه سمت و سوی صحیح بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار خبرنگاران و اهالی رسانه استان کرمانشاه با وی که در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سابقه خبرنگاری در استان به 100 سال پیش باز می گردد و در یک نگاه دیگر قرن ها از موقعیت و حرفه خبرنگاری می گذرد، چرا که تمام قضایای تاریخ که حدود 7 هزار سال است عمدتا به عهده خبرنگاران بوده که به اشکال مختلف بیان شده است.

وی با بیان اینکه جامعه بشری مدیون خبرنگاران، راویان حدیث و وقایع نگاران هستند، افزود: تمام آنچه که از تاریخ به دست ما رسیده حاصل تلاش و مجاهدت این افراد است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار، گفت: این روز بهانه ایست تا هم از مقام شهید و هم از مقام خبرنگار تجلیل کنیم.

علما با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه امروزی و بیان مشکلات و مسائل جامعه، تصریح کرد: اگر خبرها به موقع، صادقانه و با انگیزه دلسوزی و بدون غرض بیان شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاری در جهت تنویر افکار عمومی است، افزود: خبرنگار باید با کار خود به جامعه سمت و سوی صحیح بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر انتشار صحیح اخبار، گفت: گاهی ممکن است بر اساس همین اخبار منتشر شده تصمیم گیری هایی صورت گیرد و گاهی نیز ممکن است مقدرات یک کشور و استان با یک خبر تغییر پیدا کند، لذا کار خبرنگاری بسیار حساس است.

آیت الله علما توجه به امور فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار فرهنگی و اصرار بر کار فرهنگی و نسخه دادن برای کار فرهنگی در همه زمان ها با ارزش بوده و بامعناست، فرهنگی که با موازین ارزشی بیان شود.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مشکلات فرهنگی پیش پا افتاده در جامعه فراوان است، اظهار داشت: سبک زندگی و مدیریت جامعه ما در حال تغییر بوده و بر عهده اهالی رسانه است که با قلم خود جامعه را در مسیر صحیح قرار دهند.

آیت الله علما با اشاره به وضعیت موجود و برنامه های گسترده که جوانان را هدف قرار داده است، افزود: با این وضعیت نمی توانیم به کار اندک بسنده کنیم و حقیقتا باید تنویر افکار شود و اگر دلسوزانه وارد شویم به قدر همه دنیا حرف برای گفتن داریم.

وی توجه به جوانان و برنامه ریزی برای آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: به نتیجه رساندن کارها نیاز به اصرار و پیگیری دارد که باید مورد توجه اهالی رسانه باشد.

کد خبر 3734369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha