۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸

مدیرعامل موسسه کهریزک خبر داد:

پرداخت ماهیانه ۷۵۰میلیون برای بیمه مددجویان کهریزک/بدهی ۴میلیاردی

پرداخت ماهیانه ۷۵۰میلیون برای بیمه مددجویان کهریزک/بدهی ۴میلیاردی

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک از پرداخت ۷۵۰ میلیون تومان در ماه برای بیمه مددجویان آسایشگاههای تهران و البرز خبر داد و گفت: ۴ میلیارد تومان برای حامل های انرژی آب و گاز بدهکار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین احمدی در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵۰ مددجو در آسایشگاه کهریزک تهران نگهداری می شوند، گفت: این افراد را سالمندان مرد، زن، معلولان و بیماران ام اس تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در آسایشگاه البرز نیز تعدادی از مددجویان به صورت روزانه، شبانه نگهداری می شوند، تاکید کرد: همچنین مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان معلول ذهنی زیر ۱۵ سال در این آسایشگاه راه اندازی شده است و ۲۲۲ مددجو به صورت روزانه و ۷۵۰ مدد جو به صورت شبانه روزی در مرکز البرز نگهداری می شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک  گفت: در این دو مرکز ۲۵۰۰ مددجوی سالمند و معلول هستند که ۴۱ درصد آنها مرد و ۵۹ درصد را زنان تشکیل می شوند.

به گفته احمدی ۴۴ کارگاه نیز برای حرفه آموزی مددجویان دایر شده است که ۳۳۹ نفر در این کارگاه هم مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه سه تیم مراقبت در منزل  در آسایشگاه تهران و دو تیم نیز در کرج به مددجویان خدمات ارائه می دهند، گفت: هر تیم متشکل از ۱۰ نفر پزشک، مددکار، مشاور و ... است که برای نگهداری مددجویان در منزل خدمت می دهند.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک  افزود: از سوی دیگر مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندی «گلها» نیز در کرج به تازگی ایجاد شده است که در این مرکز نیکوکارانی که اموال خود را وقف کهریزک کرده اند نگهداری و خدمات مختلفی به آنها ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در طول هفته ۷ هزار نفر از آسایشگاه کهریزک دیدن می کنند، گفت: ۳ هزار بانوی نیکوکار به افراد نگهداری شده در آسایشگاه کمک می کنند و روزانه ۱۰۰ زن و ۵۰ مرد شستشوی مددجویان را در کهریزک انجام می دهند.

احمدی با تاکید بر اینکه ۸۶ درصد بودجه کهریزک از کمک های مردمی تامین می شود، تصریح کرد: ۱۴ درصد باقیمانده نیز توسط سازمانهای حمایتی که مددجو به ما معرفی می کنند پرداخت می شود.

وی گفت: سازمان بهزیستی در ازای هر مددجو ۵۰۰ هزار تومان و کمیته امداد نیز ۶۰ هزار تومان پرداخت می کنند این در حالی است که هزینه نگهداری هر مددجو در ماه ۲ میلیون تومان و بیماران ام اس نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک افزود: علیرغم نوشتن نامه های فراوان به دولت، وزارت کار و سایر مسئولان تاکنون یارانه هیچ یک از مددجویانی که در کهریزک نگهداری می شوند به ما پرداخت نشده است.

احمدی نیز انتقاد از بالا بودن هزینه حامل های انرژی برای آسایشگاه کهریزک گفت: متاسفانه مکاتبات ما در این خصوص به نتیجه نرسیده و ۴ میلیارد تومان برای آب و گاز بدهکار هستیم  و دولت هیچ نگاهی به ما ندارد و همان گونه که با یک کارخانه تولیدی برخورد می کند با ما نیز. در حالی که ما بخشی از وظیفه دولت را انجام می دهیم و باید ما در این خصوص یاری کند.

وی پیشنهاد کرد که در عید قربان امسال افرادی که به مکه نرفته اند مبلغی از هزینه ای که قصد داشتند بدین منظور هزینه کند برای کمک به مددجویان سالمند و معلول کهریزک پرداخت کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک  گفت: ماهیانه ۷۵۰ میلیون تومان برای بیمه ۲ هزار و ۵۰۰ مددجوی آسایشگاه کهریزک و همچنین البرز هزینه می کنیم که این موضوع نیز فشار مضاعفی به ما واردمی کند.

کد خبر 3737808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha