تداوم سیاست های سرکوبگرانه آل خلیفه در حق علما؛

از مجموع ۴۷ روحانی احضارشده توسط آل خلیفه ۱۳ نفر بازداشت شده اند

از مجموع ۴۷ روحانی احضارشده توسط آل خلیفه ۱۳ نفر بازداشت شده اند

رژیم آل خلیفه تاکنون ۱۳ نفر از علما و روحانیون برجسته بحرینی را بازداشت و چندین نفر از علمای دیگر را برای انجام تحقیقات احضار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شمار روحانیون برجسته و علمای بازداشت شده بحرینی توسط رژیم آل خلیفه طی روزهای گذشته به بیش از ۱۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش رژیم آل خلیفه طی روزهای اخیر ۱۳ نفر از علمای برجسته بحرین را که از حامیان آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین هستند، به اتهامات واهی بازداشت کرده است.

در میان این علما، روحانیون برجسته ای همچون سید «مجید المشعل» رئیس هیأت علمای بحرین، شیخ «حسین المحروس» مدیر دفتر شیخ عیسی قاسم و شیخ «محمد جواد الشهابی» مدیر حوزه علمیه امام باقر علیه السلام حضور دارند.

اسامی علمای بازداشت شده به شرح ذیل است:

۱- سید مجید المشعل
۲- سید محمد هادی الغریفی
۳- شیخ محمد جواد الشهابی
۴- شیخ فاضل الزاکی
۵- شیخ عیسی المؤمن
۶- شیخ منیر المعتوق
۷- شیخ علی حمیدان
۸ - شیخ علی الجفیری
۹- شیخ عماد الشعله
۱۰- شیخ علی ناجی الهملی
۱۱- شیخ عبدالعزیز الخضران
۱۲- شیخ حسین المحروس
۱۳- سید یاسین الموسوی

رژیم آل خلیفه تاکنون ۴۷ نفر از علمای بحرین را به دلایل نامشخص برای انجام تحقیقات به مراکز امنیتی احضار کرده است و ۱۳ نفر فوق الذکر نیز جزء همین افراد هستند که پس از احضار توسط آل خلیفه، بازداشت شده اند.

در همین راستا «یوسف ربیع» رئیس کمیته حقوق بشر بحرین در سخنانی اظهار داشت: تجمع شهروندان بحرینی در الدراز محل حضور شیخ عیسی قاسم در طول این مدت نشانگر قدرت بحرینی ها در به کارگیری روش های مسالمت آمیز است اما اقدامات آل خلیفه در محاصره الدراز ظالمانه و غیرقانونی است و طبق قانون اساسی بحرین و هیچ یک از قوانین بین المللی نیست. بنابراین می توان مقامات بحرینی را در این زمینه مورد سوال قرار داد. به علاوه احضار علمای دین نیز غیر قانونی است.

گفتنی است رژیم آل خلیفه حدود ۲ ماه پیش تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور را لغو کرد و قرار است که روز یکشنبه ۲۴ مرداد جلسه محاکمه شیخ عیسی را برگزار کند و در همین راستا طی هفته های اخیر نیز بازداشت علمای برجسته این کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 3738029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha