۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱

یک استاد دانشگاه:

ازدواج عاقلانه طلاق در جامعه را کاهش می‌دهد

ازدواج عاقلانه طلاق در جامعه را کاهش می‌دهد

عباس‌آباد - یک استاد دانشگاه به ازدواج ایده آل و خوب و همچنین انواع ازدواج اشاره کرد و گفت: ازدواج عاقلانه می‌تواند طلاق را در جامعه کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلیمانی صبح پنجشنبه در جشن بزرگ بانوی کرامت در عباس‌آباد افزود: ازدواج عاقلانه می‌تواند طلاق را در جامعه کاهش دهد.

وی از خانواده‌ها خواست مشاوره قبل از ازدواج فرزندان را از مهم‌ترین برنامه‌های خود قرار دهند و توجه به ارزش‌ها و زندگانی ائمه اطهار علیه‌السلام را بسیار مؤثر و تأثیرگذار در زندگی دانست.

سلیمانی ازدواج بانشاط را ازدواج تغییر و تحول در زوج‌ها اعلام کرد و گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم ازدواجی موفق است که چهاراصل مهم قبل از ازدواج رعایت شده باشد، الگو و طرح برای ازدواج، نداشتن رابطه و آشنایی قبلی، توجه به زندگی پایدار و عاقلانه فکر کردن می‌تواند برای ازدواج آینده مفید باشد.

وی به انواع ازدواج در جامعه اشاره کرد و افزود: چهار گونه ازدواج در کشور رایج است که شامل، ازدواج‌های سنتی، ایده آل، عاشقانه و عاقلانه است.

سلیمانی ازدواج‌های عاقلانه و ایده آل را در جامعه برای زوج‌ها تأثیرگذار دانست و مهم‌ترین عامل طلاق در جامعه را آشنایی‌های قبل از ازدواج دانست و تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از جوانان و حتی خانواده‌ها به این موضوع مهم توجه نمی‌کنند.

علیرضا صفری بخشدار سلمانشهر ضمن تبریک دهه کرامت و تشکر از برگزارکنندگان بابیان اینکه، برگزاری این‌گونه همایش‌ها می‌تواند در تشکیل زندگی زوج‌ها تأثیرگذار باشد گفت: پیروی و تاسی از زندگانی ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیه و شفاعت آنان در زندگی‌مان فرصت مناسبی است که باید از آن بهره جست در ادامه این مراسم با حضور مسئولان از بانوان نمونه فرهیخته، نخبه و همچنین دختران برتر و موفق با اهداء لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

یادآور می‌شود در حاشیه برگزاری این مراسم، نمایشگاه دست‌ساخته‌ها و تولیدات بانوان در چند غرفه شامل، صنایع‌دستی، گل وگیاه، گیاهان دارویی، مرباجات و ترشیجات و لباس‌های بومی و محلی به نمایش گذاشته شد.

همچنین ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان در جوار سالن همایش برپا شد.

کد خبر 3738252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha