۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان:

بخش تجربه نخست از ششمین جشنواره ملی حسنات حذف شد

بخش تجربه نخست از ششمین جشنواره ملی حسنات حذف شد

اصفهان – دبیرجشنواره فیلم کوتاه حسنات به حذف بخش تجربه نخست درششمین دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: به جای این بخش دو بخش فیلم کوتاه شهروندی و همچنین بخش ویژه اصفهان تعریف شد.

رسول صدرعاملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جشنواره حسنات امسال نیز همچون سال‌های گذشته مطابق با برنامه‌ریزی ‌های صورت گرفته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این جشنواره طبق ضوابط و اصولی که تدوین کرده بود به راه خود ادامه خواهد داد.

حفظ استقلال جشنواره حسنات ضروری است

وی با تاکید بر اینکه حفظ استقلال جشنواره حسنات در دستور کار است، ابراز داشت: از این رو مسئولان جشنواره برای برگزاری بهتر این رویداد تنها با نهادهایی که ارتباط مستقیم با مردم دارند، همکاری می‌کنند.

دبیر ششمین جشنواره حسنات، گسترش و تبلیغ روحیه بخشش و از خود گذشتگی و دوست داشتن همنوعان و حتی حیوانات و محیط زیست را از اهداف برگزاری جشنواره حسنات عنوان کرد و اظهار داشت: از این رو استفاده از عنوان حسنات شایسته‌ترین عنوان برای این جشنواره است و جشنواره با این نام به خوبی تعریف می‌شود.

وی در ادامه به حذف بخش تجربه نخست در ششمین دوره از جشنواره حسنات اشاره کرد و بیان داشت: به جای این بخش دو بخش فیلم کوتاه شهروندی و همچنین بخش ویژه اصفهان تعریف شده است.

صدرعاملی اضافه کرد: هنرمندان سراسر کشور به جشنواره حسنات اثر ارسال می‌کنند و این در حالی است که برای از بین بردن هر گونه شائبه‌ای در خصوص حمایت ویژه از هنرمندان اصفهانی که البته در سال‌های گذشته هم نبوده است امسال بخش آثار ویژه اصفهان را تعریف کردیم تا در قالب آن آثار هنرمندان اصفهان و همچنین هنرمندانی که آثاری درباره اصفهان دارند را دریافت کنیم.

وی در خصوص بخش شهروندی ششمین جشنواره حسنات نیز بیان داشت: در این بخش نیز همه شهروندان ایرانی می‌توانند در عرصه‌های مختلف احسان و نیکوکاری در خصوص آداب و اصول شهروندی آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان در خصوص هیات انتخاب نیز اظهار داشت: امسال نیز سعی خواهیم کرد از هیات انتخاب دوره‌های قبل جشنواره استفاده کنیم چراکه وظایف هیات انتخاب بسیار سنگین است و باید با دقت بالایی حجم زیاد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را با دقت نگاه کنند و بهترین آثار را به هیات داوران معرفی کنند.

ورک‌شاپ‌های آموزشی جشنواره حسنات برگزار می‌شود

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی، کمی و محتوایی فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره حسنات در دستور کار است، تصریح کرد: در این راستا برگزاری ورک‌شاپ‌های آموزشی در دستور کار مسئولان برگزاری این جشنواره است و به زودی آغاز خواهد شد.

صدرعاملی در ادامه در خصوص بخش بین‌الملل جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات نیز بیان داشت: بخش بین‌الملل جشنواره حسنات نیاز به اقدامات کارشناسی جدی دارد و از سویی نیز متقاضیان زیادی از شهرهای اروپا و همچنین شهرهای خواهر خواند اصفهان برای ارسال آثار و مشارکت اقدام کرده‌اند و در نظر داریم امسال نیز بخش بین‌الملل این جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان شهر اصفهان باید به حسنات به عنوان جشنواره‌ای مستقل نگاه کنند و باید باور داشته باشند که هر چقدر این جشنواره آبیاری شود خیر آن را همه مردم کشور خواهند دید.

کد خبر 3739627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha