۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان:

سند آمایش منطقه‌ای سه استان شمالی به گلستان ابلاغ شد

سند آمایش منطقه‌ای سه استان شمالی به گلستان ابلاغ شد

گرگان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان گفت: سند آمایش منطقه‌ای سه استان شمالی (مازندران، گیلان و گلستان) به گلستان ابلاغ شد.

حسین پیش‌قدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این سند که هفته گذشته در نشست مشترک کارگروه‌های سه استان موردبررسی قرار گرفت از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به گلستان ابلاغ شد.

وی افزود: در این ابلاغ به استان گلستان یک هفته مهلت داده‌شده تا نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را نسبت به این طرح اعلام کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان یادآور شد: استان گلستان از استان‌های فعال در ارائه برنامه ۱۳ ماده‌ای این سند در ساری بود که مورد تشویق دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه تخصصی آمایش سرزمین و توسعه پایدار گلستان، سند آمایش استان به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه دستگاه‌های اجرایی استان باید تا سوم مردادماه نظرات خود را به دبیرخانه ارسال می‌کردند که تاکنون تنها ۲۹ دستگاه اجرایی نظرات خود را اعلام کرده‌اند.

پیش‌قدم اضافه کرد: متأسفانه ۲۶ دستگاه اجرایی که نظرات آن‌ها برای سند آمایش استان مهم و تأثیرگذار است تاکنون نظری نداده‌اند.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب و نهایی شدن سند آمایش استان و سند آمایش منطقه‌ای گنجاندن نظرات به‌راحتی میسر نخواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان همچنین گفت: پیش‌نویس سند توسعه صنعتی استان با همکاری صنعت، معدن و تجارت استان گلستان آماده‌شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی استان در افق برنامه در سند آمایش با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

کد خبر 3740346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha