۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۲

استاندار بوشهر تاکید کرد:

جلوگیری از کشت محصولات پرآب در استان بوشهر

جلوگیری از کشت محصولات پرآب در استان بوشهر

بوشهر - استاندار بوشهر بر لزوم جلوگیری از کشت محصولات پرآب در استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری با تاکید بر جلوگیری از کشت محصولات پرآب گفت: در شرائط کم‌آبی و خشکسالی برای جلوگیری از مشکلات نیاز است محصولاتی با مصرف آب کمتر کشت تا از لطمه وارد شدن به سفره‌های زیر زمینی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز افزود: در این راستا دستگاه‌های حفاری که بدون مجوز جابجا می‌شوند با مشارکت نیروی انتظامی توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهرستان جم با مشارکت شرکت گاز انجام می‌شود تصریح کرد: طرح آبرسانی سیراف و خط انتقال آن با مشارکت شرکت گاز شهرستان جم اجرایی شده است.

استاندار بوشهر ظرفیت اجرای طرح آب‌شیرین‌کن سیراف را ۲۸ هزار متر مکعب در روز دانست و خاطر نشان کرد: این طرح برای آبرسانی به شهرستان جم اجرا می‌شود که در این راستا خط انتقال آن هم در مرحله عملیات قرار گرفته است.

سالاری با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های آب‌خیزداری افزود: برای تقویت سفره‌های زیر زمینی  در دشت جم و ریز طرح‌های آب‌خیزداری با مشارکت وزارت نفت در حال اجرا است که تسریع در تکمیل این طرح‌ مهم ضروری است.

وی از اجرای سد باغان دشتی خبرداد و تصریح کرد: برای جبران مشکلات دشت‌های خسارت دیده در جریان برداشت بی‌رویه آب، طرح سد باغان دشتی با مشارکت وزارت اجرایی و ضمن تامین آب کشاورزی سبب تقویت سفره‌های زیر زمینی مناطق دشتی و جم می‌شود.

کد خبر 3741364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha