۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۳۸

با کسب ۲۸۸ رای مجمع انتخاب کنندگان؛

کلینتون در کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا بخت بالایی دارد

کلینتون در کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا بخت بالایی دارد

هیلاری کلینتون با کسب آرای بیش از ۲۸۰ نفر از اعضای مجمع انتخاب کنندگان رئیس جمهور، از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ نقشه رقابت های انتخاباتی آمریکا به تفکیک هر ایالت که از سوی خبرگزاری «اِن بی سی» در روز دوشنبه انتشار یافت، نشان می دهد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کسب آرای بیش از ۲۸۰ نفر از اعضای مجمع انتخاب کنندگان رئیس جمهور از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر برخوردار است.

این نقشه که مطابق با نتایج نظرسنجی «اِن بی سی» به روز رسانی شده است، نشان می دهد که هیلاری کلینتون آرای ۲۸۸ نفر از اعضای مجمع انتخاب کنندگان (از مجموع ۵۳۸ عضو) را به دست آورد که این رقم، از حدنصاب لازم برای کسب مقام ریاست جمهوری فراتر است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه کلینتون ۱۷۴ رأی را به خود اختصاص داد و ۷۶ تن از اعضای مجمع انتخاب کنندگان رئیس جمهور هنوز در مورد انتخاب نهایی خود مردد هستند.

نقشه مذکور نشان می دهد که این دو رقیب انتخاباتی در ایالت های فلوریدا،‌ آیووا و اوهایو از شانس مساوی- پنجاه پنجاه- برخوردارند؛ با این حال نظرسنجی  های اخیر شبکه «ان بی سی» و روزنامه وال استریت ژورنال از برتری کلینتون بر رقیب جمهوریخواه خود در این ایالت ها حکایت می کند.

در حال حاضر در ایالات پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، ویرجینیا، کلورادو و میشیگان گرایش رأی دهندگان به سمت نامزد دموکرات و در ایالات جورجیا و نوادا شانس پیروزی برای هر دو نامزد مساوی است.

لازم به ذکر است که نقشه انتخاباتی «اِن بی سی» در ماه ژوئیه نشان می داد که کلینتون ۲۵۵ رأی و ترامپ ۱۹۰ رأی کسب خواهند کرد. بدین ترتیب، نقشه کنونی از افزایش آرای نامزد دموکرات و کاهش آرای رقیب جمهوریخواه وی حکایت می کند.

 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر سال میلادی جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 3742541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha