۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۲

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بخش خصوصی باید کارآفرین باشد

بخش خصوصی باید کارآفرین باشد

گرگان - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال وام نمی‌دهیم زیرا اعتقادداریم بخش خصوصی باید کارآفرین باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری عصر چهارشنبه در حاشیه سومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اعتقادداریم اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست.

وی با تأکید بر اینکه دنبال ارائه تسهیلات و انتظار برای ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی نیستیم، افزود: یک فرآیند جدیدی از اشتغال را در وزارت کار ایجاد کردیم که بخشی از آن توسعه اشتغال منطقه‎ای یا تکاپو است که در شورای عالی اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در طرح تکاپو تسهیلات به کارآفرینانی پرداخت می‌شود که پیش‌ازاین شغل ایجاد کرده و هم‌اکنون به دنبال توسعه طرح‌های کارآفرینی و افزایش تعداد شاغلین خود هستند.

وی بابیان اینکه در این طرح به نتیجه خوبی رسیدیم و به دنبال این هستیم در برنامه ششم دنبال شود، اضافه کرد: یکی از خروجی‎های این رویکرد جدید توجه به دوران پسا رکود است که به دنبال استفاده از ظرفیت‎های موجود هستیم تا موجب ایجاد اشتغال در کشور شود.

منصوری با تشبیه اقتصاد به کیک، بزرگ شدن کیک اقتصاد را به معنای تولید اشتغال ندانست و تصریح کرد: راهکار ما این است که اشتغال را با توجه به اولویت‎های منطقه ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت‎بندی دو رشته گردشگری، ای تی که دارای سرعت اشتغال بالایی هستند در کشور موردتوجه قرار می‌گیرند.

وی همچنین گفت: ما به‌عنوان وزارت کار مسئول ایجاد کار به‌جای دستگاه‎های دیگر نیستم بلکه وزارت کار مسئول اشتغال است و نقش آن در هدایت و هماهنگی در تولید اشتغال در نظر گرفته‌شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای اقدام درست و برنامه مشترک نیاز به یک برنامه اقدام و عمل مشترک داریم و این مهم در سیاست‎های ملی نیز دیده‌شده است.

منصوری بابیان اینکه در این راستا کارگذار توسعه اشتغال به استان‎ها معرفی کردیم، اظهار کرد: به ازای هر استان یک کارگذار توسعه اشتغال معرفی می‎کنیم تا وجه منفعل بین دستگاه‌ها را در ایجاد اشتغال جبران کند.

کد خبر 3744483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha