۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

امام جمعه ارومیه:

هدف مسابقات قرآن باید توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه باشد

هدف مسابقات قرآن باید توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه باشد

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هدف اصلی مسابقات قرآن کریم باید توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر شنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه با بیان اینکه برگزاری چنین رقابت هایی موجب ارتقای سطح معنوی در جامعه می شود افزود: تا زمانی که مردم و مسئولین با قرآن زندگی نکنند، هرچقدر هم که مسابقات قرآنی از جایگاه بالایی داشته باشد، مشکلی از جامعه حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از نزول قرآن بر پیامبر این بود که مردم را از ظلمت خارج کرده و با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا کند ادامه داد: در صورتی می توانیم ادعای مربی قرآن کنیم، که خود فرد با قرآن انس بیشتری داشته و با قرآن زندگی و نشست و برخواست کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به داوران مسابقات قرآن افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی به عنوان قطب قرآنی کشور بشمار می آید، مسئولین باید تدابیری اندیشیده و داوران مسابقات استانی از خود فعالان قرآنی استان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی هم در این آیین با بیان اینکه سطح کیفی مسابقات این دوره بالا بود افزود: در سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ۲۳ نفر از چهره های برتر قرآنی استان شرکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت ادامه داد:ایجاد انس با قرآن کریم و فهم معارف قرآنی جزو اصلی ترین اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است که خوشبختانه در این دوره از رقابت ها توانستیم تا حد مطلوبی به این اهداف دست یابیم.

وی با اشاره به حضور ۱۸ نفر از چهره های استان در دوره گذشته مسابقات قرآنی سازمان اوقاف، گفت: این تعداد در سال جاری به ۲۳ نفر افزایش یافته که امیدواریم سطح کیفی نیز همانند تعداد افزایش یافته و بار دیگر شاهد افتخارآفرینی متسابقین استانمان باشیم.

حجت الاسلام جوانبخت، لقب قطب قرآنی کشور برای آذربایجان غربی را افتخار بزرگی دانست  و خاطرنشان کرد: چهره های نظیر آقایان محمدنژاد، ولیزاده و وکیلی و خانم ها محمدنژاد، زرین و جعفرنژاد باعث شده اند تا نام آذربایجان غربی به عنوان پرچمدار فعالیت های قرآنی کشور بدرخشد.

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه با حضور نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات در سالن شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

در این دوره از رقابت ها ۲۵۲ شرکت کننده حضور داشتند که از این میان ۱۱۶ نفر خواهر  و ۱۳۶ نفر برادر بودند.

شرکت کنندگان در این مسابقه قرآنی در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ پنج جزء، ترتیل، اذان، دعاخوانی و معارف به رقابت پرداختند.

آذربایجان غربی یکی از استان های مطرح کشور در مسابقات کشوری و بین المللی قرآن کریم به شمار می رود به طوری که در چهار سال گذشته حامد ولی زاده و وحید وکیلی از نفرات نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم اوقاف، از این استان بوده اند.

کد خبر 3746485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha