۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

فرماندار بیجار:

افزایش میزان طلاق در بیجار نگران کننده است

افزایش میزان طلاق در بیجار نگران کننده است

بیجار- فرماندار بیجار طلاق را مهم‌ترین معضل و آسیب اجتماعی در جامعه کنونی دانست و گفت: افزیش طلاق در بیجار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زندیه ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بیجار که با حضور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد به اهمیت رفع مشکلات و معضلات اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: طلاق به عنوان مهمترین معضل و آسیب اجتماعی در جامعه مطرح است و این مهم نیازمند بررسی و پیگیری است تا به مشکلات بزرگتری تبدیل نشود.

زندیه ضمن تاکید بر توجه بیشتر به رفع آسیب های اجتماعی طلاق در جامعه  افزود:در یک جامعه اسلامی وجود آمار بسیار بالای طلاق نگران‌کننده بوده که بررسی علل و در نتیجه حل این آسیب اجتماعی نیازمند توجه بیشتری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴ آمار طلاق ۶۰ مورد و در سال ۹۴ این آمار به ۲۲۳ مورد در شهرستان بیجار رسیده است و این روند واقعا نگران کننده است.

فرماندار بیجار عنوان کرد: در سال ۸۴ به ازای هر ۱۸ مورد ازدواج، یک مورد آن به طلاق منجر می‌شد که این آمار در سال گذشته به ۴ طلاق به ازای ۱۸ مورد ازدواج افزایش یافت.

زندیه اضافه کرد: در سال ۸۴ ماهانه پنج مورد و در سال گذشته ماهانه ۱۸.۶ طلاق در سال اول زندگی در شهرستان بیجار ثبت شده است.

وی به مهمترین علل و عوامل طلاق در سطح شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: اعتیاد، عدم مهارت‌های زندگی و عدم آموزش‌های قبل ازدواج می‌تواند از مهم‌ترین عوامل طلاق در بیجار باشد.

وی بر اهمیت و ضرورت آموزش‌های قبل ازدواج به جوانان تاکید کرد و گفت: آموزش‌های قبل ازدواج و مشاوره‌هایی در این خصوص ازدواجی آگاهانه و موفق را برای جوانان در پی خواهد داشت.

کد خبر 3746616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha