۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۵۷

با حضوراستاندار گیلان در نخستین روز از هفته دولت؛

ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه غرب رشت افتتاح شد

ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه غرب رشت افتتاح شد

رشت- در نخستین روز از هفته دولت ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب شهری منطقه غرب رشت با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر٬ محمد علی نجفی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه  پمپاژ اصلی فاضلاب منطقه غرب رشت ٬ در محله سیاه اسطلخ این شهر٬ ضمن افتتاح این ایستگاه، اظهار کرد: هفته دولت امسال بیش از یک هزار و ۱۸۷ پروژه بهره برداری می شود که بخش بزرگی از آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه در کمتر از سه سال به بهره برداری رسیده است، گفت: تلاش مسئولان در بخش های دولتی وخصوصی جای تعمل و تقدیر دارد.

استاندار گیلان با انتقاد از اینکه عملکرد دولت به صورت منصفانه مورد مقایسه با گذشته قرار نگرفته اند، افزود: وضعیت دولت را باید در سال ۹۰ و ۹۱ سنجید تا خدمات امروز دولت بیشتر به چشم آید.

وی از صادرات بیش از سه و نیم میلیارد دلاری در چهارماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش می شود که این میزان به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

نجفی همچنین با اشاره به تورم ۴۳ درصدی همراه با رشد منفی بیش از شش درصد، تصریح کرد: تمام تلاش دولت این بود که تورم ۴۳ درصدی را به ۱۰ درصد کاهش دهد.

استاندارگیلان ٬ این استان را جزو استان های برتر در امر گازرسانی اعلام کرد وگفت: با برنامه ریزی های انجام شده مسئولان در تلاش هستند تا سال آینده تمام شهرهای گیلان به شهر سبز تبدیل شوند.

وی با اشاره به فضای دیپلماسی و اندیشه بلند ایجاد شده فعلی در استان، تأکید کرد: هیچ‌مسئولی حق ارائه حتی یک آمار غلط به مردم را ندارد و در بیان عملکردها باید از بیان دروغ خودداری کند.

بهره برداری از بیش از یک هزار و ۲۰۰پروژه در طی سه سال گذشته

در این مراسم همچنین فرماندار رشت با بیان اینکه در مجموعه سه ساله گذشته حدود یک هزار و دویست پروژه با اعتبار دو هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد:  با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده اقدامات صورت گرفته بسیار ارزشمند است.

عیسی مهدوی به بهره برداری  ۲۲۷ پروژه دولتی و ۱۷ پروژه در بخش خصوصی در آینده ای نزدیک اشاره کرد و افزود: کل اعتبار هزینه شده برای پروژه های رشت ۸۰۷ میلیارد تومان است که ۱۷۴ میلیارد آن در بخش دولتی و بقیه مربوط به بخش خصوصی است.

وی گفت: با آغاز بکار پروژه های دردست اجرا در حوزه های مختلف از جمله گازرسانی و آب رسانی حدود ۵۷۰ شغل دائم به وجود می آید که موجب می شود در فضای کسب و کار به رتبه مطلوبی دست یابیم.

توجه ویژه دولت به حوزه آب و فاضلاب استان گیلان

مدیر کل اداره آب و فاضلاب شهری گیلان نیز در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص یافته در طرح های آب و فاضلاب کل استان در سه سال دولت قبل ۱۰۷ میلیاردتومان بود اما در دولت فعلی ٬ این رقم به ۳۰۸ میلیارد تومان رسیده است.

کاظم لطفی اعداد و ارقام بالا در دولت یازدهم را نشان دهنده نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به طرح های آب و فاضلاب گیلان برشمرد و گفت: در شهرهای گیلان نیز وقت مدیران عالی در حوزه آب و فاضلاب شهری بیهوده گرفته نشده زیرا به سرعت نسبت به حل مشکلات دراین حوزه اقدام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب شهری منطقه غرب رشت دارای ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع و بیش از ۹ کیلومتر خطوط اشتغال است، افزود: برای این پروژه ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر عامل اداره آب و فاضلاب شهری گیلان با باشاره به اینکه  این پروژه از جمله پروژه های مربوط به سفر رییس جمهور به استان است، تصریح کرد: با توجه به همه تخصیص های تعلق گرفته به این حوزه ٬ ۱۰۰ درصد این اعتباران در رشت و ۷۰ درصد آن در انزلی عملیاتی شده است.

لطفی با اشاره به پاکسازی تالاب عینک تاکید کرد: باید بتوانیم در دور دوم دولت تدبیر و امید ٬گیلان را به عنوان استانی پاک به مردم تحول دهیم.

کد خبر 3750066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha