۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

مرکز داده خدمات ابری نور در قم افتتاح شد

مرکز داده خدمات ابری نور در قم افتتاح شد

قم - مراسم افتتاحیه مرکز داده خدمات ابری نور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه مرکز داده خدمات ابری نور عصر سه‌شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: باید نگاه جامع به فناوری اطلاعات داشت و نه این که فقط حوزه سخت افزار و یا نرم افزار را در نظر گرفت.

حجت الاسلام حمید شهریاری اظهار داشت: اگر محتوای پیام داشته باشیم و بتوانیم آن را در فضای مجازی ارائه دهیم در این صورت نگاه جامع به فناوری اطلاعات تحقق می‌یابد.

معادل سازی سه میلیارد و ۵۱۵ میلیون کلمه از سوی مرکز نور

وی بیان داشت: ما در مرکز نور توانسته‌ایم تاکنون سه میلیارد و ۵۱۵ میلیون کلمه را معادل سازی کنیم و همچنین درخصوص جلوگیری از سرقت ادبی فعالیت داشته‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ابراز کرد: نگاه شبکه‌ای و زیرساختی نباید به مرکز داده داشته باشیم زیرا هرچه زیرساخت را افزایش دهیم نمی‌توانیم پیام را به خوبی منتقل کنیم.

وی افزود: فضای مجازی دو بال فناورانه و محتوا دارد که اگر این دو با یکدیگر همراه نباشند موفق نمی‌شویم.

حجت الاسلام شهریاری اظهار کرد: در مرکز نور ۵۰ مگابایت اطلاعات محتوایی داریم و تا ۱۰ سال دیگر می‌توانیم ۶۰ برابر این میزان را داشته باشیم.

کد خبر 3750098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha