قتل توریست انگلیسی در استرالیا؛ پلیس به دنبال انگیزه های تروریستی

قتل توریست انگلیسی در استرالیا؛ پلیس به دنبال انگیزه های تروریستی

پلیس استرالیا می گوید در قتل توریست انگلیسی که به ضرب چاقوی مردی مهاجم از پا در آمد، احتمالا انگیزه های افراط گرایانه دخیل بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک توریست زن ۲۱ ساله با ملیت انگلیسی در یکی از هتل های شهر «تانزویل» ایالت «کوئین لند» استرالیا در حمله ای که احتمالا ریشه های افراط گرایانه داشته است، به ضرب چاقوی مردی ۲۶ ساله از پا در آمد حال آنکه در این حادثه دو نفر دیگر نیز مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش می شود.

 گفته می شود که فرد مهاجم یک توریست فرانسوی مسلمان بوده و پلیس کوئین لند نیز در گزارش های اولیه خود امکان تروریستی بودن ماجرا را رد نکرده است.

از سوی دیگر با توجه به ماهیت فردی حمله صورت گرفته، ادعا می شود که ضارب احتمالا یکی از گرگ های تنهایی است که به پیروی از عقاید افراط گرایانه گروه های تروریستی نظیر داعش به این اقدام مبادرت کرده است.

این در حالی است که سازمان مهاجرت استرالیا در اوایل سال میلادی جاری (۲۰۱۶)، اعلام کرد که حدود یکصد نفر از اتباع این کشور، برای جنگ در کنار گروه های تروریستی به سوریه رفته اند.

استرالیا از جمله کشورهای مهاجر پذیری است که از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد، هشدارهای امنیتی در خصوص حملات افراط گرایانه را افزایش داد به ویژه آنکه از این سال به بعد چندین مورد اقدام تروریستی در دو شهر بزرگ «ملبورن» و «سیدنی» انجام گرفته است.

کد خبر 3750295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha