۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۵۷

حماسه روز ۵ آذر مردم گرگان در تقویم رسمی کشور ثبت شد

حماسه روز ۵ آذر مردم گرگان در تقویم رسمی کشور ثبت شد

گرگان - قیام روز ۵ آذر سال ۱۳۵۷ مردم شهر گرگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و از سال آینده در تقویم ملی کشور درج می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به مصوبه روز دوم شهریور سال ۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، قیام روز ۵ آذر سال ۵۷ گرگان در تاریخ ایران به ثبت رسید و از سال آینده در تقویم رسمی کشور درج می شود.

غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار انقلاب اسلامی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: مردم گرگان انتظار دارند که با دستور وزرای علوم و آموزش و پرورش، این رویداد بزرگ تاریخی گرگان که در ردیف مناسبتهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی است در کتابهای تاریخ مدارس و دانشگاهها درج شود تا نسل جدید با آن آشنا شوند.

خارکوهی افزود: ثبت اینگونه وقایع در تقویم ملی و رسمی کشور موجب آگاهی قشر جوان نسبت به حماسه ها و فداکاریهای پدرانشان در تاریخ این مرزو بوم می شود و توجه بیش از پیش آنها را نسبت به سرنوشت کشور و انقلابشان به دنبال دارد.

این تاریخ نگار انقلاب اسلامی که تلاش های زیادی برای به ثمر رسیدن این امر انجام داده است، در کتابی ۴۰۰ صفحه ای بنام «حماسه ۵ آذر سال ۵۷ گرگان» که با استناد به خاطرات شاهدان عینی و اسناد تاریخی و محرمانه نوشته شده است به شرح وقایع این روز پرداخته است.

لازم به ذکر است  قیام مردم گرگان در ۵ آذر سال ۱۳۵۷ به دلیل اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) و اعلام عزای عمومی به دلیل اهانت مأموران رژیم طاغوت به حرم امام رضا (ع) رخ داد که در این واقعه گرگان ۱۴ شهید و بیش از ۱۵۰ نفر جانباز را تقدیم انقلاب نموده است.

کد خبر 3751227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha