۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس:

تسریع در تکمیل پروژه راه آهن غرب ضروری است

تسریع در تکمیل پروژه راه آهن غرب ضروری است

کرمانشاه- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نقش راه آهن غرب در توسعه منطقه، تسریع در تکمیل این پروژه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد تجری امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: مصوبات سفر مقام معظم رهبری کلیدواژه استان کرمانشاه شده و برای شکستن رکورد بیکاری توجه به این مهم لازم است و اگر مصوبات سفر مقام معظم رهبری اجرا شود چیز دیگری نیاز نیست.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر پیگیری مسئولان برای احقاق حق مردم استان و پس از آن پیگیری در مجلس تصریح کرد: بالاترین رقم صادراتی کشور از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود و یکی از مطالبات مردم ما ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین است که مورد بی‌مهری‌های زیادی از سوی دولت‌های گذشته واقع شد.

وی از پروژه راه آهن کرمانشاه به عنوان یک فرصت ملی یاد کرد و گفت: تحقق این پروژه در کرمانشاه باید تسریع یابد تا دروازه ایران با امنیت پایدار به جامعه بین الملل راه یابد.

تجری با اشاره به پروژه‌های متعدد راهسازی و بهسازی در استان گفت: شبکه‌های یک و ۲ طرح گرمسیری در حال انجام است و شبکه‌های ۳ و ۴ نیز تا پایان امسال باید آبگیری شود و در صورت تحقق این امر بیکاری در استان کاهش می‌یابد.

وی همچنین انتقال آب از حوزه سردسیری را از دیگر مطالبات مردم استان دانست و گفت: استان کرمانشاه پتانسیل‌های مطلوب و مناسبی در حوزه کشاورزی و اقلیم متنوع و خاک و زراعت دارد اما به بهانه‌های مختلف مانع اجرای دو پروژه سدسازی در استان شدند.

تجری تاکید کرد: سد قشلاق در شرق استان و سد کلهر در غرب استان کرمانشاه مورد بی‎‌مهری قرار گرفته و به بهانه‌های مختلف این دو سد را تعطیل می‌کنند.

وی افزود: بحث منطقه آزاد قصرشیرین باید تعیین تکلیف شود و در لیست مناطق آزاد کشور قرار گیرد، در غیراین صورت نوش دارو بعد از مرگ سهراب بی فایده است و در مجلس کسی زیر بار آن نمی رود.

این نماینده مجلس همچمین گفت: نحوه استفاده از  ظرفیت مرزها در آمار بیکاری استان موثر است، در استان نه بازارچه فعالی داریم و نه مرزهای ما برای تردد زوار فعال است و نه تردد صورت می گیرد.

تجری بیان کرد: باید از ظرفیت مرزها به عنوان ظرفیتی بین المللی برای تردد زوار استفاده کرد در غیراین صورت مرز سومار  به عنوان مرز جایگزین استفاده شود.

تجری خطاب به وزیر جهاد گفت: به دلایلی همچون ناتوانی مدیران، کرمانشاه در جذب کارشناسان کشاورزی توفیق نیافت و وضعیت جذب ۵۰۰ نفر از کارشناسان کشاورزی در استان بلاتکلیف مانده است.

وی خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه شد و بیان کرد: از ظرفیت صندوق توسعه برای استان استفاده شود.

تجری همچنین عنوان کرد که اسم استاندار کرمانشاه در لیست حقوق‌های نجومی نیست و لیستی که ما در اختیار داریم نام استاندار در فهرست مدیرانی که از صندوق توسعه ملی حقوق نامتعارف دریافت کردند نیست و برای ایشان حواشی ایجاد شده است.

کد خبر 3751841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha