۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۷

با رقابت ۲۵۰۰ نفر‎؛

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم آغاز شد

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم آغاز شد

قم - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مراسم افتتاحیه مرحله استانی ۳۹ امین دوره مسابقات قرآن کریم امروز در قم برگزار می شود و ۲۵۰۰ نفر به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۹۱ طرح تربیت حافظان قرآن را در جهت تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم آغاز کرد.

در دور اول این طرح ۲۲۰ هزار نفر و در دور دوم ۳۱۸ هزار نفر نام‌نویسی کردند و از این تعداد در سال اول یکصد هزار نفر و در سال دوم ۲۰۰ هزار نفر در آزمون شفاهی و کتبی شرکت کرده‌اند.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در تلاش است تا در اجرای این طرح و تربیت حافظان قرآن کریم پیشرو باشد و در این جهت استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه را در برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر دوشنبه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم امروز در قم برگزار می‌شود و ۲۵۰۰ نفر ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم بیان داشت: سازمان اوقاف در توسعه فعالیت‌های قرآنی گام بزرگی برداشته که طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مراکز قرآنی و فرهنگی مهم‌ترین آن است.

شرکت بیش از هفت هزار نفر در کلاس‌های قرآنی

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از پنج هزار نفر در این طرح شرکت کردند و این تعداد در سال جاری به بیش از هفت هزار نفر رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: دستاوردهای تخصصی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در اوقاف شکل گرفته و در این جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با حضور روحانیون و کارشناسان تلاش می‌شود.

وی افزود: یکی از راهبردهای محوری سازمان اوقاف برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستان، استان، کشور و بین‌الملل است.

حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز فعالیت خود را در سطح استان آغاز می‌کند و ۲۵۰۰ در این بخش به رقابت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۲۳۰ نفر برتر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند که این دوره از مسابقات مهرماه جاری در گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: استفاده از داوران بین‌المللی در مسابقات و امکان بهره‌مندی علاقمندان از استماع قرآن در این دوره از مسابقات از ویژگی‌های این دوره از مسابقات قرآن کریم است.

برگزاری مراسم اختتامیه در ۱۳ شهریورماه

وی اظهار کرد: تجلیل از قهرمانان قرآنی به‌ویژه استاد ابوالفضل علامی، استاد شهیدی و محمدعلی ده دشتی بخش‌هایی از برگزاری این مسابقات است.

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ۱۳ شهریورماه در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) با حضور یکی از شخصیت‌های حوزوی برگزار می‌شود.

کد خبر 3755223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha