۱۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۱:۱۸

از سوي انتشارات موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران منتشر شد :

يهوديت، بررسي تاريخي

يهوديت، بررسي تاريخي

"يهوديت، بررسي تاريخي" اثر ايزيدور اپستاين با ترجمه بهزاد سالكي در شمارگان 2000 نسخه و در 430 صفحه منتشر شد.

خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه :  اين كتاب تاريخ حيات يهوديان نيست، همچنين شرح و گزارش كمكهاي قوم يهود به تمدن و پيشرفت بشري هم نيست، بلكه اساسا به بررسي يهوديت به عنوان شيوه ديني و متمايزي از حيات علاقمند است كه مي كوشد آن را در پس زمينه چهار هزار سال تاريخ يهود از زمان تاليف كتاب مقدس تا تاسيس رژيم اسرائيل ارائه كند.

كتاب با مهاجرت ابراهيم، بنيانگذار ملت يهود، از اوركلده آغاز مي شود و با جستجوي خاستگاه، رشد و گسترش دائم يهوديت - باورها و تعاليم اخلاقي و ديني آن، اميدها، آرزوها و ايده آلهاي آن - بررسي خود را ادامه مي دهد.

اين كتاب همچنين درباره جنبشها و تاثيرات مذهبي اي كه به شكل گرفتن دين يهود در جلوه هاي متنوع آن كمك كرده اند بحث مي كند و به توصيف مساهمه هايي مي پردازد كه رشته اي متوالي از انبياء، قانونگذاران، كاهنان، مزاميرنويسان، حكيمان، ربي ها، فيلسوفان و عارفان به سهم خود انجام داده اند كه بر اساس آن يهوديت به صورت نيروي مذهبي پويايي كه امروزه هست درآمده است.

كتاب به هيچ عنوان ادعا نمي كند كه از لحاظ دامنه مطالب يا نحوه بررسي كامل و همه جانبه است. ملاحظات مربوط به گنجايش كتاب باعث كنار گذاشتن بخش ها و نامهايي شده است كه در غير اين صورت بايد در اين گزارش به آنها اشاره مي شد.

كتاب حاضر از بيست و يك فصل تشكيل شده است. خاستگاه ها، انتخاب اسرائيل، كاهنان و سرايندگان مزامير، حكومت ديني يهودي، شكل گيري تلمود، فلسفه يهودي، عرفان يهودي، سهم علماي ديني قرون وسطي، جنبشهاي جديد در يهوديت برخي از عناوين فصلهاي اين كتاب مي باشد.

نويسنده، ربي دكتر ايزيدور اپستاين در كالج يهوديان لندن - مدرسه علوم ديني يهودي كشورهاي مشترك المنافع بريتانيا - و دانشگاه لندن تعليم ديده  و از همان جا موفق به اخذ مدرك كارشناسي در زبانهاي سامي و درجه دكتري در فلسفه و ادبيات شده است .

کد خبر 375818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha