۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹

امام جمعه کرمانشاه:

علما پشتوانه های دینی و علمی امت هستند

علما پشتوانه های دینی و علمی امت هستند

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، علما را به عنوان پشتوانه های علمی و دینی امت معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه مراسم روز شهرستان هرسین و گرامیداشت علمای جلیل القدر حضرات آیات حجتی، نجفی و کاظمی با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه طی سخنانی اظهار داشت: منش و سبک زندگی علما برای ما درس و چراغ راه است و باید سلوک، اخلاق و منش آنان برای نسل‌های آینده بصورت ویژه تبیین و تشریح شود و علما عصاره تقوا، معنویت، علم و آگاهی را برای ما به ارمغان آوردند.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر این موضوع که شخصیت‌های دینی و علمی همیشه ماندگار خواهند بود، افزود: علما بر اساس احادیث و روایات پشتوانه دینی و علمی امت هستند و در استان کرمانشاه نیز شخصیت‌های برجسته‌ای در این زمینه وجود دارد و باید از آنان به عنوان یک ظرفیت مهم و ویژه استفاده کرد.

آیت الله علما ضمن اشاره به دستاوردهای قیام حضرت امام خمینی (ره) در سطح منطقه و جهان افزود: به برکت قیام حضرت امام خمینی (ره) در اوج اقتدار هستیم.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: این سه شخصیت بزرگوار فقط محدود به هرسین نبودند و مراکز علمی قم و نجف آنها را بیشتر از ما می‌شناختند.

در ادامه این مراسم امیر شاه آبادی سرپرست فرمانداری شهرستان هرسین با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه روحانیون و علما در تقویت باورهای دینی و مذهبی طی سخنانی اظهار داشت: با بهره گیری از فضائل علما می‌توان بسترهای لازم جهت ایجاد یک جامعه ایده آل را فراهم آورد و بر مشکلات عدیده اجتماعی غلبه کرد.

شاه آبادی بیان کرد: روحانیون و علما در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن نقش مهمی را در راستای تقویت ارزشهای دینی و دستاوردهای امام (ره) ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین نیز در این مراسم با اشاره به سابقه مذهبی علمی و اجتماعی شهرستان اظهار داشت: هرسین مهد فرهنگ و تدی، شهدا و جانبازان و ایثارگزان و بزرگان در علوم پزشکی و سایر علوم است و از لحاظ اقتصادی هم ظرفیتی خوبی برای اجرای فرامین رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی دارد.

وی از برگزار کنندگان این برنامه، میهمانان، مسئولان شهرستانی و استانی، علماء عزیز و فرزندان بیوت این سه عالم گرانقدر و به ویژه آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: اگر مردم قدر عالم را ندانند قدر علم را هم نمی‌دانند و اگر قدر علم را ندانند قدر عالم را هم نمی‌دانند.

کد خبر 3760727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha