۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۴

هشدار طالبان به افزایش همکاریهای نظامی هند و افغانستان

هشدار طالبان به افزایش همکاریهای نظامی هند و افغانستان

طالبان اعلام کرد که دادن تجهیزات نظامی از سوی هند به دولت افغانستان به معنی دشمنی با افغانها است و دهلی باید از آن بپرهیزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اطلس»، به دنبال اعلام کشور هند مبنی بر کمک به دولت افغانستان در بخش های نظامی و دفاعی، طالبان هشدار داد که این کار سبب تشدید جنگ در افغانستان و منجر به دشمنی افغانها با این کشور می شود.

لازم  به ذکر است که رسانه های هندی ماه گذشته گزارش دادند که «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان خواستار افزایش کمک های نظامی هند به این کشور شده است و مقامات هندی نیز که خواسته اند نامشان ذکر نشود اعلام کرده اند دهلی مایل به توسعه همکاریهای خود با کابل است.

هند علاوه بر آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در اوایل ماه جاری ۴ بالگرد نیز به این کشور کمک کرد.

طالبان نیز مدعی شد که نیروهای افغان توسط همین بالگردهای کمک شده از سوی هند، ماه گذشته پل «الچین» در ولایت «کندز» را تخریب کردند. کندز یکی از ناآرام ترین ولایات افغانستان است که پیوسته شاهد درگیری شدید میان نیروهای افغان و طالبان بوده است.

علاوه بر طالبان، پاکستان هم از گسترش همکاری های نظامی و امنیتی بین افغانستان و هند نگران است و مقامات پاکستان نیز بارها مدعی شده اند که هند از قلمرو افغانستان برای بی ثبات کردن پاکستان استفاده می کند، ادعاهایی که مقام های افغان و هندی به شدت آن را رد کرده اند.

کد خبر 3761176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha