۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۴۶

معاون دانشگاه پیام نور کشور:

۴۰۰ پروژه نیمه تمام در دانشگاه پیام نور داریم

۴۰۰ پروژه نیمه تمام در دانشگاه پیام نور داریم

ساری - معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه ۴۰۰پروژه نیمه تمام داریم گفت: ۲۱۸ پروژه عمرانی پیام نور تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیصل حسنی عصر سه شنبه در نشست خبری  در سالن کنفرانس دانشگاه  جامع پیام نور مازندران، اظهار کرد:  ۷۰۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی این دانشگاه در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در این دانشگاه هشت هزار کارمند و چهار هزار هیئت علمی مشغول به خدمت رسانی هستند  و این در حالی است که در سال جاری ۱۱۴ کارمند نمونه  و ۱۱۴ عضو هیات علمی به سفر مشهد مقدس اعزام شدند و از آنها تجلیل شد.

بیشترین و مجهزترین آزمایشگاه ها را داریم

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، از رتبه یک این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور در بحث آموزش خبر داد و تصریح کرد: در پژوهش هم رتبه ده را در میان دانشگاه ها  داریم.

حسنی، با بیان اینکه بیشترین آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی را داریم افزود:  پیشرفته ترین وسایل آزمایشگاهی را در مراکز دانشگاهی شهرهای تبریز، تهران و شیراز خریداری و تجهیز کردیم.

وی درباره پروژه های عمرانی دانشگاه های پیام نور کشور، گفت: در دهه فجر سال گذشته ۵۷ پروژه افتتاح شد و در عین حال ۶۱ پروژه در هفته دولت  . یکصد پروژه هم در دهه فجر امسال برای افتتاح داریم.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، ادامه داد: جمعا ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در قالب سوله های ورزشی، مجتمع های فرهنگی و مراکز آموزشی وجود دارد که ۲۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.

حسنی، با بیان اینکه ۱۸۲ پروژه باقیمانده دانشگاه پیام نور طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد، گفت: در استان مازندران ۷ پروژه نیمه تمام داریم که ۳ پروژه تعیین تکلیف گردید که در دهه فجر  امسال به بهره برداری می رسد.

سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مجموع شهریه های مقطع کارشناسی در پیام نور است

وی، در بخش دیگر درباره میزان شهریه دریافتی از دانشجویان، گفت: کل هزینه هایی که درمقطع کارشناسی تا پایان ترم پرداخت می شود معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است؛ زیرا دانشگاه پیام نور کمترین شهریه را در میان دانشگاه های کشور دارد.

این مسئول یادآور شد:  شهریه ثابت دانشگاه های پیام نور کشور به تفکیک مناطق  شامل؛ منطقه یک، یکصد و چهل و هشت هزار تومان و منطقه سه و چهار معادل یکصد و بیست هزار تومان است  ودر عین حال شهریه ثابت پرهزینه ۱۷ هزار تومان است.

معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، با ابراز اینکه شهریه دانشگاه هر ساله بر اساس تصمیم هیات امناء افزایش  می یابد، ادامه داد: وام های با بهره های اندک و سه درصدی  برای دانشجویان از جمله خدمات رفاهی دانشجویی این دانشگاه است که توسط بانک های صادرات و تجارت پرداخت می شود.

دانشگاه پیام نور، دانشگاهی نیمه حضوری است

حسنی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا با وجود آنکه این دانشگاه آموزش از راه دور است نیاز به توسعه فضاهای آموزشی دارد یا نه؟ اظهار کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی دولتی و مستضعفی است که  دانشجویان آن بومی هستند لذا برای افزایش سطح کیفی دانشگاه و بالا بردن سطح اعتماد خانواده ها به توسعه عمرانی و آموزشی مراکز و واحد های دانشگاهی پیام نور در این سالها توجه ویژه ای شده است.

وی، ادامه داد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی نیمه حضوری است به این صورت که برای یک واحد ۱۷ ساعت آموزش تعریف شده است و علوم پایه به ازای هر واحد ۸ ساعت و فنی و مهندسی ۱۰ ساعت آموزش گنجانده شد.

معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، افزود:  بقیه ساعت های آموزشی در پیام نور از سیستم الکترونیک، آموزش از راه دور و کتابهای خودخوان جبران می شود.

حسنی بر لزوم به  روز تر کردن و خودخوان تر کردن کتاب های درسی پیام نور تاکید و تصریح کرد: تا زمانی که بسترهای الکترونیکی در کل کشور مهیا نباشد سیستم آموزشی پیام نور نیمه حضوری خواهد بود زیرا آموزش غیر حضوری، مستلزم وجود  بسترهای الکترونیک در سراسر کشور از شهر تا روستاهای دور دست است.

وی، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء  سیستم آموزش نیمه حضوری، در مهر ماه سال جاری ۵۰۰ محتوای تلویزیونی به ازای هر واحد ۱۶ ساعت آموزش بهره برداری می شود البته با دسترسی به این محتوای تلویزیونی توسط دانشجو، کلاس های حضوری همچنان برگزار خواهد بود.

معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، با بیان اینکه دروس  شهریه ثابت دروس خودخوان ۵۰ درصد تخفیف دارد، گفت: سه هزار دانشجوی الکترونیک داریم و امسال هم مجوز ۲۰۰ رشته را اخذ کردیم.

حسنی، درباره بودجه سال جاری دانشگاه پیام نور گفت: بودجه امسال هزار میلیارد تومان است و در عین حال۱۰۰ میلیارد تومان هم کمک های مردمی  داریم.

وی درباره حمایت از دانشجویان نخبه و ممتاز پیام نور، گفت: در سال گذشته ۲ میلیارد تومان به دانشجویان ممتاز و نخبه پیام نور در سراسر کشور کمک مالی کردیم و این در حالی است که در سال گذشته بر  سیاست های غلط دانشگاه، با ریزش دانشجو مواجه بودیم ولی خوشبختانه  امسال با تغییر افکار عمومی نسبت به کارکرد این دانشگاه افزایش دانشجو داشتیم.

معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، در بحث پرداختی های حقوق کارکنان رسمی – پیمانی دانشگاه گفت: با توجه به کاهش درآمدی که داشتیم انتظار داریم دولت حقوق رسمی- پیمانی مار را کامل پرداخت کند البته امسال انشالله ۱۰۰ درصد حقوق رسمی- پیمانی را دولت پرداخت خواهد کرد.

حسنی، با بیان اینکه هیچ واحد دانشگاهی در پیام نور تعطیل نشده و نمی شود، ولی ممکن است تغییر ماموریت را داشته باشیم، ادامه داد: اعتقاد ما این است که پرچم فرهنگی در روستاها دانشگاه پیام نور است و پایین کشیدن این پرچم به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی، با بیان اینکه هر میزان برای آموزش عالی هزینه کنیم، سرمایه گذاری محسوب می شود، گفت: دانشگاه پیام نور مازندران در بحث آموزش رتبه های خوبی در کل کشور دارد زیرا در جذب دانشجو رتبه اول تا سوم دارد و در بحث پژوهش همردیف رتبه های یک تا هفت است.

کد خبر 3763068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha