۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰

وزارت خارجه سوریه:

اظهارات «جانسون» نشانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی دولت انگلیس است

اظهارات «جانسون» نشانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی دولت انگلیس است

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات وزیر خارجه انگلیس در خصوص سوریه نشان می دهد وی به صورت کامل از واقعیت فاصله دارد و نشانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی دولت انگلیس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اظهارات وزیر خارجه انگلیس در خصوص سوریه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: اظهارات «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن نباید اشتباهات عراق را در سوریه تکرار کند، نشان می دهد که دولت انگلیس در حملات علیه سوریه و طول دادن آن دست دارد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اظهارات جانسون در خصوص سوریه همچنین بیانگر این نکته است که وی به صورت کامل از واقعیت فاصله دارد و نشانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی دولت انگلیس است که در صدد استعمار به وسیله درآمدهای نفتی است.

در این بیانیه افزوده شده است: دولت های انگلیس به تعدی به حقوق ملت ها عادت کرده اند. آنها مسئول بدبختی مردم فلسطین و آواره شدن هزاران نفر از مردمانش هستند. دست داشتن آنها در حمله تروریست ها به سوریه نیز تعجب آور نیست.

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرده است: مردم سوریه هرگز به جانسون و امثال او اجازه نخواهند داد که در امور داخلی این کشور دخالت کنند و آنها به همراه نیروهای مسلح قهرمان خود امروز بیش از هر روز دیگر برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مصمم هستند.

گفتنی است «بوریس جانسون» در یادداشتی که در روزنامه تایمز منتشر شده آورده است: «بشار اسد» باید از قدرت کناره گیری کند این اقدام از بروز چالش‌های بیشتر در سوریه همانند مشکلاتی که بعد از سقوط صدام حسین، رئیس‌جمهور عراق، در سال ۲۰۰۳ به‌وجود آمد، جلوگیری می‌کند.

کد خبر 3764526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha