۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴

سخنگوی شورای عالی استانها:

زیرمجموعه های دولت کاهش اقتدار شوراها را هدف گرفته اند

زیرمجموعه های دولت کاهش اقتدار شوراها را هدف گرفته اند

قزوین- سخنگوی شورای عالی استانها گفت: رئیس جمهور در تقویت جایگاه شوراها عزم و باور جدی دارد اما زسیرمجموع های دولت کاهش این اقتدار و جلوگیری از حیات آن را هدف گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احد چگینی روز پنجشنبه در همایش دهیاران و شهرداران استان گفت: ۱۱۷ هزار نفر در ۳۶ هزار شورای شهری و روستایی به جمعیت ۵ میلیون نفری دولت پیوسته اند و خدمات لازم را به مردم ارائه می کنند.

چگینی بیان کرد: قانون جامع مدیریت شهری و تامین درآمد پایدار شهری از نیازهاست که امیدواریم در این دولت به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: باید از اصول مرتبط با شوراها دفاع شود هرچند رئیس جمهور تمام قد از شوراها دفاع می کند اما در زیرمجموعه دولت لایحه ای تصویب کرده اند که حیات شوراها را هدف قرار داده اند که باید مورد توجه قرار گیرد.  

         

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: ۵۰ درصد ارزش افزوده باید به شوراها و دهیاری ها داده شود تا بتوانیم نیازها را تامین کنیم.

چگینی اظهارداشت: ادامه حیات شوراها به عنوان بزرگترین نهاد مدنی کشور باید با تامین منابع پایدار و تقویت آنها صورت گیرد تا بتوان به وظایف محوله عمل کرد.

در ادامه یدالله لطفی به نمایندگی از شهرداران استان گفت: تامین درآمد برای شهرداران از مهمترین دغدغه ها و چالش های جدی پیش روست که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی افزود: ۷۰ درصد درآمد شهرداری ها از محل فروش تراکم و پروانه ساختمانی است که در سالهای اخیر بسیار کم رنگ و متوقف شده که این رکود به مشکلات دامن زده است.

لطفی تصریح کرد: شهرداران به عنوان مدیران شهری نقش مهمی در حل مشکلات و معضلات شهری دارند و با اتکا به درآمدهای پایدار می توانند برنامه های خود را پیاده کنند که در این شرایط کار سخت شده است.

شهردار الوند بیان کرد: دستیابی به روش های جدید تامین منابع پایدار باید دستور کار همه شهرداری ها باشد که اجرای طرح جامع شهری و پیش بینی تقاضاهای شهری می تواند راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: طرح های جامع باید به هنگام و به روز باشد تا بتواند اجرا شود در غیر این صورت مشکلات را بیشتر خواهد کرد لذا این موضوع باید در برنامه ها لحاظ شود.

نماینده شهرداران استان تصریح کرد:باتوجه به سیاست تمرکز زدایی ورشد جمعیت و بالا رفتن مطالبات شهری باید با برنامه جلو برویم و برای کارها طرح و ایده داشته باشیم.

وی گفت: نباید در مردم توقعاتی ایجاد کنیم که قابل اجرا و پیاده شدن نباشد و شهرداران را دچار چالش کند بلکه لازم است با ایجاد هماهنگی به سمت طرح های عملی با توجه به درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

محمدی دهیار روستای زرآباد و نماینده دهیاران هم در خصوص قابلیت دهیاری ها برای اجرای پروژه های عمرانی مطالی بیان کرد.

کد خبر 3764720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha