۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱

روزنامه استاندارد تحلیل کرد؛

تهران- لندن تلاش برای شروعی دوباره

تهران- لندن تلاش برای شروعی دوباره

یک روزنامه اتریشی در یادداشتی از تبادل سفیر میان انگلیس و ایران به عنوان تلاشی دوباره برای مناسبات دیپلماتیک دو کشور نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی استاندارد در یادداشتی نوشت: ایران و انگلیس پس از ۵ سال با معرفی سفرای جدید وارد مرحله جدیدی از مناسبات دیپلماتیک شدند. این دو کشور مسیر سخت و پیچیده ای را در طول تاریخ تجربه کرده اند. 

به رغم آغاز بکار موتور روابط میان دو کشور، همچنان مشکلات و سوء تفاهم بین تهران- لندن به قوت خود باقی است. آغاز بکار پروازهای مستقیم بریتیش ایرویز از لندن به تهران پس از ۹ سال برگ دیگری از تغییر در روند روابط دو کشور بود. 

تهران- لندن در دوره مذاکرات هسته ای ۱+۵ تنش هایی را پشت سر گذاشتند که سبب بروز اختلاف نظرهایی شد که بسیاری از آنها ریشه در گذشته داشت. سال ۲۰۱۱ میلادی به دنبال اعمال تحریم علیه ایران، انگلیس سفیر خود را فراخواند و در سال ۲۰۱۵ آن را به سطح کاردار رساند.

این روزنامه در ادامه آورده است: سفر وزیر امورخارجه انگلیس به ایران و دیدار و گفتگو با مقامات ایرانی در این میان بی تاثیر نبوده و حاکی از تلاش انگلیسی ها برای جلب اعتماد دوباره است. 

به رغم جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا بهبود مناسبات تهران-لندن تاثیر بسزایی بر اتحادیه اروپا نیز به جای خواهد گذاشت که مثبت و منفی بودن ارزیابی آن در حال حاضر به وضوح امکانپذیر نیست.

کد خبر 3765682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha