۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۷

مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

مراسم نمادین «برائت از مشرکین» همزمان با دعای عرفه برگزار ‌می‌شود

مراسم نمادین «برائت از مشرکین» همزمان با دعای عرفه برگزار ‌می‌شود

اصفهان – مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مراسم نمادین برائت از مشرکین همزمان با برپایی دعای معنوی عرفه در نقاط مختلف استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با برنامه‌های روز عرفه و عید قربان در اصفهان اظهار داشت: روز یک شنبه شاهد برگزاری دعای عرفه در باغ رضوان، کوه صفه، گلستان شهدا، تخت فولاد، حرم زینبیه و مسجد جامع رهنان  و دیگر مساجد سطح شهر هستیم.

وی افزود: مراسم  از ساعت دو بعدازظهر آغاز می شود و یکی از روحانیون محلی ۱۰ دقیقه تا یک ربع به سخنرانی در ارتباط با اهمیت این روز می پردازد و سپس دعای عرفه امام حسین (ع) قرائت می‌شود.

مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مراسم عرفه امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه حجاج ایرانی امسال در  مکه حضور ندارند و مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات برگزار نمی‌شود همزمان با برپایی دعای عرفه مراسم نمادین برائت از مشرکین در محل های برپایی دعای عرفه برگزار  می شود.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به انعکاس دعای عرفه در صحرای عرفات می‌پرداختند اما امسال توجه رسانه‌ها معطوف به شهرهای کشور است و باید خلا  مراسم صحرای عرفات را پرکنیم.

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به اینکه روز عرفه، روز دعا و نیایش است و از آ ن به عید تعبیر شده است، تاکید کرد: بر دعا و خواستن حاجت در این روز تاکید فراوان شده است و امام صادق (ع) درباره دعا در این روز می‌فرمایند که هر دعایی که دوست داری برای خود بخوان و در دعا کردن بکوش که آن عرفه روز دعا و درخواست است.

وی اضافه کرد: همچنین امام صادق (ع) درباره اهمیت این روز می فرمایند که کسی که در ماه رمضان بخشیده نشود، تا سال آینده بخشیده نمی شود، مگر اینکه عرفه را درک کند.

مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین در ارتباط با مراسم عید سعید قربان تاکید کرد: امسال نماز عید قربان به شکل متمرکز در نقاط اصلی شهر برپا نمی شود بلکه در مساجد سطح شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 3766118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha