۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

نکوداشت علی‌اصغر رباط جزی برگزار می‌شود

نکوداشت علی‌اصغر رباط جزی برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت علی‌اصغر رباط جزی به همراه خوانش بخش‌هایی از خاطراتش از کتاب «زندان موصل» دوشنبه 5 مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مراسم نکوداشت علی‌اصغر رباط جزی راوی خاطرات کتاب «زندان موصل» که به قلم جواد کامور بخشایش تالیف شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، ساعت ۱۶ دوشنبه ۵ مهر ماه در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸ تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون معصومه آباد عضو شورای شهر تهران و نویسنده کتاب «من زنده‌ام» و مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار و رئیس آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران حضور خواهند داشت.

مراسم نکوداشت مقام علی‌اصغر رباط جزی، آزاده سرافراز کشورمان، با بیان خاطرات وی همراه خواهد بود.

کتاب «زندان موصل» به خاطرات علی‌اصغر رباط جزی از رزمندگان و اسرای دوران دفاع مقدس می‌پردازد. رباط جزی بیش از ۸ سال از دوران اسارت خود را در اردوگاه‌های موصل یک، دو، سه و چهار تکریت عراق گذراند و در این مدت اقدامات مختلفی از نظر فرهنگی، سیاسی و عقیدتی برای تقویت روحیه اسرا و نیز اتحاد میان آن ها انجام داد.

علی اصغر رباط جزی درباره کتاب خاطراتش می گوید: کتاب «زندان موصل» تنها بخش کوچکی از خاطرات من در زندان های عراق است. داستان های بسیار تلخی از زندان های عراق وجود دارد که به علت وجود خط قرمزها امکان بازگویی آن وجود ندارد.

کتاب خاطرات «علی‌اصغر رباط‌جزی» با عنوان «زندان موصل» به کوشش جواد کامور بخشایش گردآوری و تدوین شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

علاقه مندان برای حضور در مراسم نکوداشت علی‌اصغر رباط جزی می‌توانند در زمان یاد شده به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸ تهران واقع در بزرگراه رسالت، خیابان دردشت، خیابان هفتاد و دو (پشت مترو علم و صنعت) مراجعه کنند.

کد خبر 3768365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha