۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان خبرداد:

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در تکیه تاریخی اعظم ارمغانخانه

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در تکیه تاریخی اعظم ارمغانخانه

زنجان-رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان از برگزاری مراسم طشت‌گذاری در تکیه تاریخی اعظم ارمغانخانه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان، سیروس رستمی افزود: مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان کربلا و ۷۲ تن از یاران باوفای آن حضرت، هر سال به صورت باشکوهی در تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم تعزیه‌خوانی تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان یکی از مشهورترین تعزیه‌خوانی‌ها است، تصریح کرد: این مراسم تعزیه همه ساله از اول تا ۱۴ محرم برپا می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه تکیه حسینی تاریخی ارمغانخانه از قدیمی‌ترین تکیه‌های شمال‌غرب کشور است، افزود: قدمت این مراسم ۴۰۰ ساله بوده و اجرای آن از سال ۱۳۸۹ در میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان با اشاره به اینکه هر سال استقبال مردم از برگزاری مراسم تعزیه تکیه ارمغانخانه مطلوب است، افزود: هدف از اجرای این مراسم، احیای فرهنگ عاشورایی و بزرگداشت ایام شهادت امام حسین (ع) است.

رستمی با اشاره به برگزاری مراسم طشت‌گذاری و اعلان عزای حسینی در تکیه ارمغانخانه زنجان تصریح کرد: امسال این مراسم روز دوشنبه پنجم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربیات سال‌های قبل پیش‌بینی می‌شود حدود سه‌هزار نفر از مردم استان در مراسم طشت‌گذاری حضور داشته باشند، افزود: علاوه بر خود زنجان در طول ماه محرم، شیعیان و مسلمانان از سایر استان‌ها و شهرها نیز برای حضور در این مراسم در ارمغانخانه حاضر می‌شوند.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج محمد بیرقی و مداحی حاج حسین نقیلو و حاج سجاد جوادزاده‌مشکینی همراه خواهد بود که از ساعت ۹ شروع خواهد شد.

رستمی با اشاره به اطلاع‌رسانی انجام شده در این مورد، خاطرنشان کرد: برای آگاهی عموم مردم از این مراسم بنر و پوستر در سطح شهر زنجان و ارمغانخانه نصب شده است.

کد خبر 3773479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha