۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۲۳

رئیس جمهور ترکیه:

واشنگتن هیچ بهانه‌ای برای عدم استرداد «گولن» به آنکارا ندارد

واشنگتن هیچ بهانه‌ای برای عدم استرداد «گولن» به آنکارا ندارد

رئیس جمهور ترکیه گفت: واشنگتن هیچ بهانه ای برای عدم استرداد گولن به آنکارا ندارد و اگر متحد راهبردی و شریک ما در ناتو است، نباید اجازه فعالیت به وی بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرگزاری رویترز از آمریکا خواست تا به «فتح الله گولن» پناه ندهد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این مصاحبه گفت: از آمریکا می خواهیم تا به تروریست هایی مانند «فتح الله گولن» پناه ندهد تا به آسانی بتواند به فعالیت های خود ادامه دهد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: واشنگتن هیچ بهانه ای برای عدم استرداد گولن به آنکارا ندارد. اگر واشنگتن متحد راهبردی و شریک ما در ناتو است، نباید اجازه دهد تا گولن به اداره سازمان تروریستی خود ادامه دهد.

«رجب طیب اردوغان» ادامه داد: در صورتیکه حالت فوق العاده سه ماهه نیاز به تمدید داشته باشد، آن را تمدید خواهیم کرد. حالت فوق العاده درترکیه می تواند یک، سه ماه و یا حتی بیشتر نیز ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: افراد وابسته به گولن در همه جا رخنه کرده اند. ما نیز به شناسایی و بازداشت آن ها ادامه می دهیم. تمدید حالت فوق العاده برای این امر لازم به نظر می رسد.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه، آنکارا ۲ بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تاکنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

در ادامه سرکوب های پساکودتا در ترکیه، دولت این کشور به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود به اتهام فعالیت برای گروه «فتح الله گولن» نیز مبادرت ورزیده است.

کد خبر 3774342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha