۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷

آلمان برای میانجیگری در مناقشه «قره‌ باغ» اعلام آمادگی کرد

آلمان برای میانجیگری در مناقشه «قره‌ باغ» اعلام آمادگی کرد

رئیس جمهور آلمان در پیامی به همتای ارمنستانی خود، آمادگی برلین برای میانجیگری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حل مناقشه قره باغ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آلمان از آمادگی خود برای میانجیگری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حل مناقشه قره باغ خبر داد.

بر این اساس، «یوآخیم گاوک» رئیس جمهور آلمان اعلام کرد برلین آمادگی خود را برای حل و فصل سیاسی مناقشه قره باغ ابراز می دارد.

رئیس جمهور آلمان در پیام تبریک به «سرژ سرکیسیان» همتای ارمنستانی خود به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد استقلال این کشور افزود: حل و فصل سیاسی و صلح آمیز مناقشه قره باغ از طریق گفتگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

«یوآخیم گاوک» ادامه داد: به عنوان کشوری که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) را بر عهده دارد، اعلام می کنم که آلمان علاقمند به مشارکت در حل سریع و مسالمت آمیز بحران قره باغ است.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال جاری میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ خاتمه داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می کنند.

کد خبر 3775446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha