۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹

کمیسیون‌های مجلس این هفته بررسی می‌کنند؛

بررسی آخرین وضعیت قربانیان منا و تفحص از پرونده‌های ایران وآمریکا

بررسی آخرین وضعیت قربانیان منا و تفحص از پرونده‌های ایران وآمریکا

اعضای کمیسیون قضایی مجلس، این هفته آخرین وضعیت قربانیان فاجعه منا را بررسی خواهند کرد؛ اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز تحقیق و تفحص از پرونده‌های حقوقی مطرح میان ایران و آمریکا را بررسی می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته از امروز شنبه سوم مهرماه تا چهارشنبه هفتم مهرماه جلسه خواهند داشت.

کمیسیون اصل ۹۰ فردا یکشنبه گزارش تهیه شده درباره مسکن مهر و طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس دولتی را بررسی خواهد کرد.

این هفته کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه نیز در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه رسیدگی به کلیات لایحه را در دستور کار خواهد داشت.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه هفته جاری استیضاح وزیر آموزش و پرورش و نیز تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را جمع‌بندی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه در نشست فوق‌العاده با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، وزارت اطلاعات، صدا و سیما و سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را بررسی خواهند کرد.

بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس غیردولتی اعاده شده از شورای نگهبان دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری است.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی، لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی می‌کنند و در روز سه‌شنبه نیز طرح الحاق شرکت ملی دخانیات ایران به وزارت صنعت را در دستور کار خواهند داشت.

کمیسیون اقتصادی فردا یکشنبه تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و نیز روند مبارزه با قاچاق کالا را بررسی و اعضای کارگروه‌های تخصصی بررسی این موضوع را در دستور کار خواهند داشت.

نشست روز دوشنبه این کمیسیون نیز به ادامه همین دستور و بازدید از گمرک تهران اختصاص می‌یابد.

همچنین در این روز گزارش کارگروه بررسی ابعاد الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی FATF دریافت و بررسی می‌شود.

روز سه‌شنبه نیز وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤالات ۹ نفر از نمایندگان به کمیسیون اقتصادی می‌رود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه تقاضای تحقیق و تفحص از «پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق ملت و دولت ایران در رابطه با ایالات متحده آمریکا و بررسی احکام صادر شده در محاکم بین‌المللی» را با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور بررسی خواهند کرد.

در این روز کارگروه دفاعی کمیسیون، لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و نیز لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیأت‌های انضباطی نیروهای مسلح را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی روز سه‌شنبه نیز آخرین تحولات مربوط به روابط ایران و پاکستان را بررسی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون انرژی یکشنبه هفته جاری طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد را با حضور مسئولان بررسی می‌کنند و در روز دوشنبه از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) بازدید خواهند کرد.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات فردا یکشنبه ایرادات شورای نگهبان به لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور را بررسی خواهند کرد و روز سه‌شنبه نیز رسیدگی به طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را در دستور کار خواهند داشت.

کمیسیون بهداشت و درمان روز یکشنبه ایرادات شورای نگهبان به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور و نیز ایرادات این شورا به طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد بر اساس دو سال آخر بیمه‌پردازی سنوات ارفاقی بررسی خواهند کرد.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه نیز میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود تا به سؤالات عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه پاسخ دهند.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یکشنبه هفته جاری طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای شهر و انتخاب شهرداران و طرح ساماندهی حقوق و دستمزدهای بخش عمومی را بررسی می‌کنند.

بررسی طرح استفساریه تبصره ۳ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس، اعاده شده از شورای نگهبان که به محدود کردن نظارت استصوابی شورا پس از انتخاب نامزدها می‌پردازد نیز توسط اعضای کمیسیون بررسی می‌شود؛ طرح اصلاح موادی از قوانین مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار این هفته اعضای کمیسیون شوراها قرار خواهد داشت.

کمیسیون صنایع و معادن روز یکشنبه لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون تمپره در مورد منابع مخابراتی کاهش بلا و عملیات امدادی و نیز لایحه حمایت از مالکیت صنعتی و طرح حمایت از مالکیت صنعتی را در دستور کار خواهند داشت و در روز سه‌شنبه نیز میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهند بود تا به سؤالات محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور پاسخ دهد.

اعضای این کمیسیون در این روز همچنین میزبان وزیر صنعت خواهند بود تا به سؤالات سه نفر از نمایندگان پاسخ دهند.

اعضای کمیسیون عمران در روز یکشنبه چند لایحه موافقتنامه عمرانی بین ایران و کشورهای دیگر را بررسی خواهند کرد و با رئیس مجلس نیز نشست مشترک خواهند داشت.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه نیز با مدیران راه‌آهن کشور جلسه خواهند داشت تا اهداف و برنامه‌های آینده حمل و نقل ریلی را بررسی کنند.

در نشست روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی، طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد به همراه طرح ساماندهی حقوق و دستمزدهای بخش عمومی بررسی می‌شود و روز سه‌شنبه نیز بررسی طرح تنقیح قوانین حوزه ورزش در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی نیز روز یکشنبه طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی و نیز طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس مدیریتی را بررسی می‌کنند.

بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر نیز در دستور کار کارگروه تخصصی این کمیسیون خواهد بود.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه نیز آخرین وضعیت حقوقی قربانیان فاجعه منا را بررسی خواهند کرد.

در نهایت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی روز یکشنبه لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور را بررسی خواهد کرد و در روز سه‌شنبه نیز طرح حفظ اراضی را در دستور کار خواهد داشت.

اعضای این کمیسیون روزهای چهارشنبه تا جمعه از استعدادهای کشاورزی و زیست‌محیطی آذربایجان‌غربی بازدید خواهند کرد.

کد خبر 3777189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha