۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸

مقام آمریکایی خبر داد؛

آمریکا به زودی سامانه موشکی «تاد» را در کره جنوبی مستقر می‌کند

آمریکا به زودی سامانه موشکی «تاد» را در کره جنوبی مستقر می‌کند

واشنگتن خبر استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» در کمتر از سه ماه آینده در کشور کره جنوبی را علیرغم مخالفت روسیه و چین، تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «راشا تودی»، به دنبال بی توجهی کره شمالی به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و انجام آزمایش های هسته ای مکرر توسط این کشور، آمریکا و کره جنوبی به سرعت درصدد استقرار سامانه دفاع موشکی با دقت بالا در کره جنوبی هستند که تمام منطقه دریای کره جنوبی را تحت پوشش تدافعی قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «دانیل راسل» معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: تهدیدهای رو به افزایش کره شمالی واکنش سریع در مقابل این کشور را الزام آور کرده است.

وی در حالیکه زمان دقیق استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را اعلام نکرد، گفت: با سرعت بخشیدن کره شمالی به آزمایشات اتمی، ما نیز باید هر چه سریعتر این سامانه را در کره جنوبی مستقر کنیم.

راسل در پاسخ به پرسش برخی از نمایندگان در رابطه با مخالفت پیونگ یانگ، پکن و مسکو با استقرار سامانه تاد در کره جنوبی گفت: استقرار این سامانه کاملا اهداف تدافعی در مقابل رفتارهای کره شمالی داشته و ما به دنبال ایجاد تنش سیاسی با دیگر کشورهای آن منطقه نیستیم.

شایان ذکر است کره شمالی تهدید کرده است که در صورت اجرائی شدن تصمیم آمزیکا برای استقرار تاد در کره جنوبی، این کشور و پایگاه نظامی آمریکا در آنجا را با موشک هسته ای هدف قرار خواهد داد.

کد خبر 3781699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha